انجمن مدیران ساختمان

1137
یک کارگاه تولیدی در پارکینگ ساختمان مسکونی آتش گرفت
تاریخ : 1397/9/11 13:49: کد خبر : 1137
یک کارگاه تولید دستگیره های کمد و کابینت در قسمت پارکینگ یک ساختمان مسکونی شب گذشته دچار آتش سوزی شد.
یک کارگاه تولیدی در پارکینگ ساختمان مسکونی آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه ساعت 18:10 دقیقه شب گذشته توسط ساکنان این ساختمان مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 125 و87 را به محل حادثه واقع در بلوار الغدیر، شهرک نمونه اعزام کرد.
بنا به گفته مسعود ارمغان فرمانده آتش نشانان اعزامی؛ هنگام رسیدن به محل حادثه، شعله های آتش به همراه دود فراوانی از قسمت پارکینگ یک مجتمع مسکونی چهار طبقه به وسعت تقریبی120 مترمربع بیرون می زد.
وی اضافه کرد: دربررسی اول مشخص شد که مالکین این ساختمان مسکونی گوشه ای از این پارکینگ را به عنوان کارگاه تولید انواع دستگیره کمد و کابینت اجاره داده بودند که ناگهان این مکان طعمه شعله های آتش شد.
ارمغان با اشاره به این که شعله های آتش درحال سرایت به قسمت های دیگراین کارگاه و انبار اجناس تولید شده و نیزطبقات فوقانی این ساختمان بود، افزود: گروهی ازآتش نشانان بلافاصله با قطع جریان برق و گاز محل حادثه، کار خاموش کردن آتش را آغازکردند.
وی ادامه داد: همزمان گروهی دیگر از آتش نشانان هم با ورود به طبقات بالایی این ساختمان مسکونی چهار طبقه به جستجوی محبوسین احتمالی در میان دود مشغول شدند که خوشبختانه ساکنان این ساختمان مسکونی پیش از گسترش آتش سوزی، از محل حادثه به سلامت خارج شده بودند.
این فرمانده آتش نشانی با اشاره به اینکه علت وقوع این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل این آتش سوزی و همچنین ارائه توصیه های ایمنی لازم به ساکنان ساختمان از جمله گوشزد کردن خطرات ناشی از تبدیل پارکینگ به کارگاه ها وانبار ها، به ایستگاه های خود بازگشتند.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116942