انجمن مدیران ساختمان

114
مرگ پدر جوان و مسمومیت مادر و فرزند خردسال بر اثر گاز گرفتگی
تاریخ : 1397/8/27 14:12: کد خبر : 114
در یک حادثه گاز گرفتگی در حوالی میدان شهدا، سه نفر از اعضای یك خانواده در معرض گاز منواکسید کربن قرار گرفتند، یک نفر جان باخت و دو نفر مسموم شدند.
مرگ پدر جوان و مسمومیت مادر و فرزند خردسال بر اثر گاز گرفتگی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس بستگان این خانواده با سامانه 125 مبنی بر پاسخ ندادن این خانواده سه نفره در داخل واحد مسکونی شان به احتمال گاز گرفتگی آنان، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت 23:54 شب گذشته آتش نشانان ایستگاه 120 این سازمان را به میدان شهدا، خیابان شهید ناطقی، کوچه سراجی رهسپار کرد.
به گفته اصغر محمدی وفا رئیس ایستگاه 120 سازمان آتش نشانی تهران، هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد در داخل یک واحد مسکونی درطبقه اول یک ساختمان سه طبقه مسکونی در اثر ناایمن بودن سیستم گرمایشی، سه نفر از اعضای یک خانواده دچار گاز گرفتگی شده و بدون حرکت در نقاط مختلف واحد مسکونی بی هوش افتاده بودند.
وی افزود: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان، شروع به ایمن سازی کرده و امدادگران اورژانس نیز وارد واحد مسکونی شدند که با معاینه آنها مشخص شد که پدر این خانواده که مردی 32 ساله بود، فوت کرده بود.
محمدی وفا ادامه داد: دراین حادثه مادر 30 ساله و پسر سه ماهه اش از این حادثه جان سالم بدر بردند ولی کاملا بی هوش بودند که به وسیله آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافتند.
رئیس ایستگاه آتش نشانی در ادامه تاکید کرد: آتش نشانان به هنگام ورود در این واحد مسکونی، به سرعت عملیات احیای قلبی و کمک های اولیه و نیز تنفس مصنوعی را بر روی هر سه نفر انجام دادند که متاسفانه مرد 32 ساله واکنشی نشان نداده و احتمالا براثر شدت مسمومیت جان باخته بود.
وی در ادامه گفت: اما تلاش آتش نشانان بر روی مادر و فرزندش تاثیر گذار بوده و هر دو زنده ماندند که بلافاصله به مراکز درمانی منتقل و تحت درمان قرار گرفتند.
محمدی وفا در مورد علل وقوع این حادثه ابراز داشت: در بررسی های اولیه مشخص شد در این واحد 60 متر مربعی سیستم نادرست و ناایمن دودکش و وسایل گاز سوز باعث انتشار گاز منو اکسید کربن شده بود.
کارشناسان آتش نشانی توصیه می کنند که شهروندان با توجه به سرد شدن هوا لازم است سیستم های گرمایشی منزل را به متخصصین نشان داده و از درست کارکردن آنها مطمئن شوند.م6
عکس: منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116837