انجمن مدیران ساختمان

1140
60 نفر از میان دود و آتش نجات یافتند
تاریخ : 1397/9/14 14:36: کد خبر : 1140
آتش سوزی برج تجاری و اداری رز مال در بزرگراه شهید خرازی با نجات بیش از 60 کارگر به خیر گذشت.
60 نفر از میان دود و آتش نجات یافتند
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز آتش سوزی در یک مجتمع اداری و تجاری 25 طبقه در بزرگراه شهید خرازی، بعد از بیمارستان تریتا و تماس های مکرر شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 12:02 امروز آتش نشانان ایستگاه های 100، 109، 69 و 68 را به همراه 6 دستگاه تانکر آب و بالابر به محل حادثه اعزام کرد.
مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: محل حادثه یک ساختمان 25طبقه در حال ساخت شامل(5 طبقه منفی، 5 طبقه تجاری و 15 طبقه اداری) در منطقه 22 تهران است.
وی ادامه داد: این آتش سوزی در طبقه همکف و از یک موتور ژنراتور آغاز و به دو ژنراتور دیگر و سپس به سقف‌های کاذب طبقه اول و دوم، ورق های mdf و بخش هایی از نمای ساختمان سرایت کرده بود.
وی افزود: آتش نشانان به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و عملیات مهار آتش را آغاز کردند و همزمان گروهی دیگر نیز برای نجات بیش از 60نفر از کارگران که در راهروها در میان دود ناشی از آتش سوزی محبوس شده بودند، اقدام کردند و همگی را با استفاده نردبان و راه پله ها به محل امن منتقل کردند.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به سوختگی سطحی سه تن از کارگران تصریح کرد: آتش نشانان با سرعت عمل خود موفق شدند از گسترش آتش سوزی و سرایت آن به قسمت های دیگر جلوگیری کنند.
وی افزود: آتش سوزی این ساختمان با تلاش و سرعت عمل همه جانبه آتش نشانان مهار و هم اکنون نیروهای عملیات در حال لگه گیری محل حادثه هستند.
داوری بیان داشت: آتش نشانان مصدومان را تحویل امدادگران اورژانس دادند و خوشبختانه این حادثه تاکنون هیچگونه مورد فوتی نداشته است.
گفتنی است: در جریان روند این عملیات، شهرداری منطقه 22 تهران، عوامل نیروی انتظامی و اورژانس حضور داشتند.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116969