انجمن مدیران ساختمان

1144
مسمومیت شش نفر با گاز مونواکسید کربن
تاریخ : 1397/9/17 12:7:0 کد خبر : 1144
با اطلاع رسانی به موقع پدر یک خانواده به آتش نشانی 6 نفر از اعضای یک خانواده در خیابان یافت آباد که دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بودند، از مرگ حتمی نجات یافتند.
مسمومیت شش نفر با گاز مونواکسید کربن
به گزارش پایگاه خبری 125، همزمان با عدم پاسخگویی اعضای یک خانواده به تماس های پدر وی در تماس با سامانه 125، این حادثه را اطلاع رسانی کرد و بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه 87 با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 17:13 دقیقه روز گذشته به سمت خیابان یافت آباد، میدان الغدیر، خیابان جواد زندیه حرکت کردند.
مسعود ارمغان فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه، در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان مسکونی سه طبقه 18 واحدی دیده می شد که در طبقه دوم آن اعضای یک خانواده 6 نفره دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بودند.
وی ادامه داد: آتش نشانان به سرعت جریان برق و گاز واحد مسکونی را قطع کردند و پس از ایمن سازی کامل و تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، وارد واحد مسکونی به مساحت 45 متر مربع شدند.
وی افزود: نیروهای عملیات ابتدا درب و پنجره های واحد مسکونی را باز کردند و پس از بررسی نقاط مختلف واحد مسکونی، دو خانم 28 و 29ساله، دو پسر بچه دو و شش ساله و دو دختر بچه سه و پنج ساله را که دچار گازگرفتگی شده و توان حرکت کردن نداشتند را به خارج از محل حادثه، انتقال دادند.
فرمانده آتش نشانان خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی در پایان، این شش مصدوم را برای انجام معاینات پزشکی و اقدامات بعدی، تحویل امدادگران اورژانس دادند که خوشبختانه حال هر شش نفر پس از گذشت ساعتی مساعد اعلام شد.
گفتنی است؛این فرمانده آتش نشانی علت بروز این حادثه را نشت گاز مونو اکسید کربن از بخاری و آبگرمکن اعلام و در خصوص رفع نقص به مالک هشدارهای ایمنی را صادر کردند.م4
عکس: ایستگاه 87


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116975