انجمن مدیران ساختمان

1146
نجات سه نفر در آتش سوزی یک ساختمان مسکونی
تاریخ : 1397/9/18 14:3:0 کد خبر : 1146
سه نفر از ساکنان یک ساختمان سه طبقه که در آتش سوزی واحد مسکونی شان بدام افتاده بودند، از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
نجات سه نفر در آتش سوزی یک ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، مالک یک منزل مسکونی زمانی که متوجه شد برای خاموش کردن آتش سوزی خانه اش، دیگر کاری از دستش بر نمی آید سراسیمه با آتش نشانی تماس گرفته و درخواست کمک کرد.
ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران به محض دریافت این خبر در ساعت ۲:۱۱ بامداد امروز، زنگ اعلام حادثه ایستگاههای ۴ و ۹۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان این دوایستگاه بهمراه تیم نجات ۹ و همچنین تشک نجات، نردبان و خودروی حامل دستگاه تنفسی را به خیابان شوش شرقی، خیابان مظاهری روانه کرد.
رضا مجریانی افسر آماده ی منطقه ی ۸ عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل این اتفاق، یک واحد مسکونی به مساحت حدود ۶۰ متر مربع درطبقه ی اول یک ساختمان سه طبقه ی مسکونی به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شده و کاملآ شعله ور بود.
وی با اعلام این که شعله های آتش بسرعت در حال پیشروی و سرایت به طبقات فوقانی بود، افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از تقسیم شدن به دو تیم حریق و نجات، با کشیدن لوله های پرفشار آب آتش نشانی وارد ساختمان شدند و همزمان با جستجودرطبقات این ساختمان سه طبقه به مهار و کنترل آتش پرداختند.
مجریانی تصریح کرد: آتش نشانان با سرعت عمل خود توانستند سه نفر از ساکنان گرفتار در میان دود زیاد ناشی از این آتش سوزی که در معرض خفگی قرار گرفته بودند را با استفاده از دستگاه تنفسی از واحد مسکونی شان خارج کرده و به سمت پشت بام هدایت کنند.
افسر آماده منطقه 8 عملیات آتش نشانی تاکید کرد: پس از اطمینان از خالی بودن ساختمان از سکنه و همچنین انجام تخلیه ی دود به وسیله فن های قوی، آتش نشانان هر سه نفر نجات یافته به نام های محمدرضا-ج ۴۵ ساله، فاطمه-ج ۱۶ ساله و معصومه-ک ۴۰ ساله را از ساختمان بیرون آورده و برای انجام معاینات بعدی تحویل عوامل اورژانس دادند.
گفتنی است علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از طرف کارشناس آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116986