انجمن مدیران ساختمان

1149
نجات معجزه آسای دو كارگر از زیر آوار در میدان هفت تیر
تاریخ : 1397/9/19 14:54: کد خبر : 1149
رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام تخریب ساختمان، ریزش آواری از سنگ و خاک را بر روی دو کارگر از تبعه افغان رقم زد.
نجات معجزه آسای دو كارگر از زیر آوار در میدان هفت تیر
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر گرفتار شدن دو کارگر زیر انبوهی سنگ و خاک، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۲:۴۰ ظهر امروز آتش نشانان ایستگاه ۱۸ و گروه امداد و نجات ۱۳ را به سرعت رهسپار میدان هفت تیر کرد.
محمود شکیبافر رئیس ایستگاه ۱۸ سازمان آتش نشانی تهران درباره این حادثه اظهار داشت: کارگران مشغول تخریب یك ساختمان قدیمی ۳ طبقه به مساحت حدود۲۵۰متر مربع بودند که ناگهان دیوارها و سقف این ساختمان تخریب شده و دو کارگر جوان از تبعه افغان در زیر آوار سنگ و خاک و آجر محبوس شدند.
وی ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله با کشیدن نوار هشدار دهنده و جلوگیری از رفت و آمد شهروندان، محل حادثه را ایمن کردند و با بکارگیری تجهیزات مخصوص نجات، مشغول آوار برداری و امدادرسانی به دو کارگر جوان شدند.
شکیبافر خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از گذشت زمان کوتاهی، هر دو کارگر مصدوم را از زیر آوار خارج کرده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.
رئیس ایستگاه 18 آتش نشانی به مالکان خانه های بافت قدیمی و فرسوده توصیه می کند؛ در هنگام تخریب ساختمان های قدیمی همواره کارگران با تجربه و ماهر به کار گرفته شوند تا روند تخریب ایمن تر انجام شود و از آسیب های مالی و جانی که عمدتا تلخ و غیر قابل جبران هستند جلوگیری شود.
علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان آتش نشانی تهران در دست بررسی است.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116997