انجمن مدیران ساختمان

1154
نجات 6 نفر از میان دود آتش ساختمان قدیمی
تاریخ : 1397/9/21 13:42: کد خبر : 1154
آتش سوزی ساختمان قدیمی در خیابان شوش با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
نجات 6 نفر از میان دود آتش ساختمان قدیمی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ۱۲۵، همسایگان یک ملک قدیمی با مشاهده خروج دود وشعله های آتش در تماس با سامانه 125 این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت ۱۵:۴۵ ظهر دیروز زنگ ایستگاه ۹۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه تیم نجات ۹ و خودروی حامل دستگاه تنفسی عازم خیابان شوش شرقی، خیابان ارج بعد از خیابان ابوفاضلی شدند.
امیر خمسه فرمانده ی آتش نشانان اعزامی دراین باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان قدیمی دو طبقه با قدمت بیش از 50 سال مشاهده می شد که خالی از سکنه بوده و به محل استراحتی برای افراد متکدی تبدیل شده بود.
وی ادامه داد: این ساختمان به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و شعله های سرکش آتش از آن به بیرون زبانه می کشید که آتش نشانان به سرعت پس از کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی و تجهیز خود به دستگاه های تنفسی در قالب دو تیم وارد ساختمان و همزمان با خاموش کردن شعله های آتش مشغول نجات افراد محبوس شده ی داخل محل شدند.
فرمانده ی آتش نشانان با اشاره به نجات شش نفر از میان دود و آتش خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات همه ی افراد را سالم از داخل ساختمان خارج کردند و پس از خاموش کردن کامل آتش و جلوگیری از سرایت آن به اطراف، جابجایی اجناس دپو شده ی مستهلک و لکه گیری کامل و ایمن سازی محل، با تحویل ملک به عوامل انتظامی عملیات خود را به پایان رساندند.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117013