انجمن مدیران ساختمان

1155
تلاش نفسگیر آتش نشانان در عملیات آواربرداری
تاریخ : 1397/9/21 13:43: کد خبر : 1155
ریزش ساختمان قدیمی در بازار تهران با عملیات نفسگیر جستجوی محبوسین احتمالی در زیر خروارها آوار به خیر گذشت.
تلاش نفسگیر آتش نشانان در عملیات آواربرداری
آتش نشانان را د در یک عملیات 4 ساعته در حادثه آوار ساختمان 2 طبقه قدیمی با سقف شیروانی چوبی از احتمال وجود افراد محبوس شده زیر آوار اطمینان حاصل کردند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، این حادثه ساعت 16:03 دقیقه روز گذشته به سامانه 125 اطلاع رسانی شد که بلافاصله ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه های 7، 107، نجات 1 و نجات 9 را با امکانات کامل به بازار تهران سبزه میدان، سرای حاج رحیم خان اعزام کرد.
امیر هاتفی، مدیر منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر بود در این باره گفت: یک ساختمان 2 طبقه با کاربری انبار ادویه جات به مساحت 50 متر مربع، بر اثر آوار، به طور کامل تخریب شده بود و هر لحظه امکان ریزش سقف مغازه های مجاور نیز وجود داشت.
وی ادامه داد: با توجه به اظهار همسایگان مبنی بر گرفتار شدن سه نفر زیر آوار، با توجه به حساسیت موضوع، آتش نشانان عملیات آواربرداری را آغاز و در 4 ساعت جستجوی اصولی و بررسی های دقیق زیر حجم زیادی خاک و سنگ، معلوم شد خوشبختانه قبل از تخریب و فرونشست ساختمان، کارگران و مالک، محل را ترک کرده و همین امر موجب شد به هیچ کس آسیبی وارد نشود.
هاتفی خاطرنشان کرد: آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و تحویل محل به عوامل شهرداری به مأموریت خود پایان دادند.
علت این حادثه توسط کارشناسان شهرداری تحت بررسی است.5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117014