انجمن مدیران ساختمان

1156
نبرد آتش نشانان با شعله های سرکش آتش در یک ساختمان اداری
تاریخ : 1397/9/21 13:44: کد خبر : 1156
آتش سوزی در یک ساختمان اداری شش طبقه در خیابان برزیل تهران با تلاش همه جانبه چهار گروه از نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.
نبرد آتش نشانان با شعله های سرکش آتش در یک ساختمان اداری
به گزارش پایگاه خبری 125، طی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان اداری، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 43، 108، 11 و گروه امداد و نجات 3 به همراه تشک نجات، نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 19:10 شب گذشته به میدان ونک، خیابان برزیل شرقی رهسپار شدند.
محمد پناهی معاون منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران که از همان لحظات اولیه به همراه نیروهای آتش نشانی در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم در طبقه اول یک ساختمان اداری شش طبقه آتش سوزی رخ داده بود و دود و شعله بسیار زیادی از پنجره های آن خارج می شد.
وی افزود: در زمان بروز این آتش سوزی، با توجه به اتمام ساعت کاری خوشبختانه کارکنان این مرکز در داخل ساختمان حضور نداشتند.
پناهی تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول از دو جهت به سوی شعله های آتش حمله ور و با بکارگیری تجهیزات و لوله های آبرسانی مشغول مهار آتش سوزی شدند.
وی افزود: تیم جستجو نیز با پشتیبانی گروه اول در میان دود و آتش به طبقه فوقانی راه یافته و عملیات جستجو در طبقات این ساختمان را شروع کردند که هیچ فردی را در این ساختمان پیدا نکردند.
معاون منطقه 2 عملیات این سازمان با اشاره به نبود هیچگونه مصدومی در این حادثه خاطرنشان کرد: نیروهای عملیات با تلاش همه جانبه، شعله های آتش را پیش از سرایت آن به اطراف مهار و به طور کامل خاموش کردند.
گفتنی است؛ علت بروز این آتش سوزی، هم اکنون از سوی کارشناسان علت یابی منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران در دست بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117015