انجمن مدیران ساختمان

1157
نجات ده ها نفر از ساکنان در آتش سوزی ساختمان 5 طبقه مسکونی
تاریخ : 1397/9/22 12:16: کد خبر : 1157
25 نفر از ساکنان یک ساختمان 5 طبقه مسکونی که بعد از ظهر دیروز در میان دود و آتش ناشی از آتش سوزی پارکینگ آن گرفتار شده بودند، با تلاش آتش نشانان نجات یافتند.
نجات ده ها نفر از ساکنان در آتش سوزی ساختمان 5 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، با تماس شهروندان و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله نیروهای عملیاتی ایستگاه های 10 و 49 و همچنین دو گروه امداد و نجات 3 و 18 به همراه خودرو نردبان، خودرو حامل تشک نجات و نیز خودروی حامل دستگاه تنفسی را ساعت 14:10 روز گذشته به خیابان پاس فرهنگیان، نرسیده به بلوار مرزداران اعزام کرد.
احمد صفری مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور یافته بود، گفت: دراین حادثه انباشت غیر اصولی وسایل چوبی و مقداری لوازم دیگر در پارکینگ ساختمان پنج طبقه مسکونی دچار آتش سوزی شد.
وی با اشاره به انتشار دود ناشی از آتش سوزی به راهروها و واحدهای مسکونی این ساختمان و احتمال محبوس شدن ساکنان در طبقات این ساختمان، اضافه کرد: آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، با استفاده از تجهیزات ویژه و لوله های آبدهی، خود را به کانون آتش سوزی رساندند و در کوتاه ترین زمان ممکن این آتش سوزی را مهار و کاملاً خاموش کردند.
این مدیر عملیات آتش نشانی ادامه داد: همزمان گروه دوم از نیروهای آتش نشانی با استفاده از دستگاه های تنفسی به راهروها و طبقات ساختمان رفتند و پس از جستجوی فراوان 25 نفر از ساکنان را از طریق راه پله ها و همچنین به وسیله نردبان های آتش نشانی از میان دود خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.
صفری تصریح کرد: خوشبختانه در این آتش سوزی به هیچ یک از شهروندان آسیب جانی نرسید.
گفتنی است؛ علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان منطقه دو عملیات آتش نشانی تهران در دست بررسی است.م2
عکس: سعید حسنی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117022