انجمن مدیران ساختمان

1159
نجات سه عضو یک خانواده از حادثه گاز گرفتگی
تاریخ : 1397/9/22 13:35: کد خبر : 1159
مادر و دو کودکش که دچار مسمومیت شدید با گاز مونواکسید کربن شده بودند با حضور به موقع آتش نشانان در یک ساختمان مسکونی نجات یافتند.
 نجات سه عضو یک خانواده از حادثه گاز گرفتگی
به گزارش پایگاه خبری 125، همزمان با رخداد این حادثه و تماس همسایگان با سامانه 125، بلافاصله نجاتگران شماره 5 سازمان آتش نشانی تهران مستقر درایستگاه38 با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، ساعت 17:13 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته به سمت بلوارمعلم، شهرک امام خمینی حرکت کردند.
یوسف رستمی افسر آماده منطقه چهار عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه دارای 10 واحد مسکونی، همسایگان پس از پاسخ ندادن ساکنان طبقه اول این ساختمان به موضوع مشکوک شده و طی تماس با آتش نشانی تقاضای کمک فوری کردند.
وی در ادامه گفت: نیروهای آتش نشان به سرعت در محل حادثه حاضر شده و پس از ایمن کردن محل با بستن دستگاه تنفسی وارد واحد مسکونی حدودا 50 متر مربعی شدند.
رستمی اضافه کرد: آتش نشانان ابتدا در و پنجره های واحد مسکونی را باز کردند و پس از بررسی نقاط مختلف این واحد مسکونی، یک نفر زن 30 ساله و دو پسر بچه دو و هفت ساله که براثر استنشاق گاز منواکسید کربن دچار گازگرفتگی شده و توان هیچ گونه حرکتی نداشتند را به سرعت به خارج از منزل انتقال دادند.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی این سه نفر را برای انجام معاینات پزشکی و اقدامات بعدی، تحویل امدادگران اورژانس دادند که پس از انجام کمک های اولیه به هوش آمده و خوشبختانه از این حادثه جان سالم بدربردند.
این افسر آماده آتش نشانی علت بروز این حادثه را نشت گاز منو کسیدکربن از آبگرمکن اعلام کرد و همچنین به شهروندان توصیه کرد که حتما نسبت به رفع نقص وسایل حرارتی توسط افراد متخصص اقدام کنند.م4
عکس: حمید قدیانی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117026