انجمن مدیران ساختمان

1164
نجات 20 کارگر از میان آتش و دود کارگاه ساختمانی
تاریخ : 1397/9/26 16:43: کد خبر : 1164
آتش سوزی در یک کارگاه ساختمانی در محله مرزداران با حضور به موقع آتش نشانان به سرعت مهار و از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
نجات 20 کارگر از میان آتش و دود کارگاه ساختمانی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، با تماس کارگران یک کارگاه ساختمانی و اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 10، 77، 102 و گروه امداد و نجات 3 به همراه خوروهای پشتیبانی حامل دستگاه تنفسی، تشک نجات و خودروی نردبان با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 11:50 ظهر امروز به سوی بلوار مرزداران، خیابان ایثار، کوچه مروارید رهسپار شدند.
احمد صفری مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی در این باره گفت: در محل حادثه یک کارگاه ساختمانی دیده می شد که دود و شعله زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید.
وی افزود: به گفته کارگران، این حادثه با آتش سوزی مقداری چسب مخصوص لوله کشی و ضایعات در طبقه همکف آغاز و به علت قابل اشتعال بودن این مواد، آتش به سرعت طبقات کارگاه را فرا گرفته واز طریق رایرز لوله ها در حال سرایت به قسمت های دیگر بود.
مدیر منطقه دو عملیات تاکید کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از ایمن سازی محل حادثه و بستن دستگاه تنفسی درمیان دود غلیظ، خود را به کانون آتش رسانده و با استفاده از لوله های آبدهی با تلاش فراوان، آتش سوزی را مهار و به طور کامل خاموش کردند.
گفتنی است؛ در این حادثه حدود بیست کارگر به وسیله نردبان و راه پله ها از میان دود نجات داده شدند که دو تن از آنان به صورت سرپایی تحت درمان عوامل اورژانس قرار گرفتند و آتش نشانان پس از ایمن سازی و ارائه تذکرات ایمنی به مسئولان کارگاه ساختمانی، به مأموریت خود پایان دادند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117073