انجمن مدیران ساختمان

11694
اجرای دومین مانور برزگ تخلیه امن و اسکان اضطراری
تاریخ : 1398/6/7 13:31:0 کد خبر : 11694
مانور مشترك مواجهه با تبعات زلزله توسط نیروهای آتش نشانی منطقه یک عملیات و ستاد بحران شهرداری در منطقه شاهین جنوبی، بوستان ساحل برگزار شد.
اجرای دومین مانور برزگ تخلیه امن و اسکان اضطراری
به گزارش پایگاه خبری 125، در این تمرین عملیاتی، آتش نشانان ایستگاههای 27، 55، آمادگی و توانائی های خود در مقابل زلزله فرضی را به نمایش گذاشتند.
مجید شهرمی افسر آماده منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران در مورد چگونگی برگزاری مانور گفت: این مانور طی هماهنگی انجام شده با ستاد بحران شهرداری منطقه به منظور آمادگی هرچه بیشتر نیروهای شرکت کننده در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در سرای محله اباذر با موفقیت اجرا شد.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن شهر تهران بر روی گسل زلزله، این مانور برای هماهنگی هر چه بیشتر بین نیروها و سازمان های امدادی و همچنین به جهت نهادینه كردن ایمنی در برابر زلزله درسطح جامعه برگزار شد.
این افسر آماده آتش نشانی هدف از برگزاری این مانور را آمادگی امدادگران و هماهنگ شدن آنان با سایر نیروهای امدادی در زمان وقوع زلزله احتمالی و همچنین گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه اعلام كرد و در مورد چگونگی برگزاری این مانور گفت: با اعلام آغاز مانور زلزله، نیروهای آتش نشانی با خودروهای عملیاتی در بوستان ساحل حضور یافته و علاوه برخاموش کردن آتش سوزی ها به طور نمایشی، شهروندان را از ساختمان خارج کرده و همچنین مصدومین فرضی را به بیرون از ساختمان انتقال دادند.
وی تصریح کرد: در محل برگزاری این مانور همچنین نیروهای شرکت کننده با برپائی كلاس های آموزشی، شهروندان حاضر در محل را با كمك های اولیه امدادی و نیز نحوه خاموش کردن آتش سوزی با كپسول های خاموش كننده دستی و... آشنا ساختند.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=118997