انجمن مدیران ساختمان

117
ریزش آوار در ساختمان در حال تخریب
تاریخ : 1397/8/28 13:28: کد خبر : 117
بی توجهی به اصول ایمنی در هنگام تخریب ساختمان، ریزش انبوهی خاک و آوار را بر روی دکه مطبوعات در پی داشت.
ریزش آوار در ساختمان در حال تخریب
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، در پی تماس شهروندان با سامانه ی ۱۲۵ مبنی بر ریزش دیوار ساختمان در حال تخریب، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ساعت ۱۰:38 صبح امروز زنگ ایستگاه های 2، 46 و نجات یک را به صدا درآورد و آتش نشانان به خیابان سعدی، بیمارستان امیرعلم اعزام شدند.
علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانان، در این باره گفت: ساختمان حادثه ساز مربوط به کلینیک قدیمی و فرسوده یک بیمارستان بود که توسط دستگاه ها و ماشین آلات مخصوص برای جلوگیری از ریزش، تحت کنترل بود.
وی افزود: ناگهان مقدار زیادی آوار بر روی دکه مطبوعات فرو ریخت. ولی خوشبختانه با اجرای تمهیدات ایمنی فردی داخل آن حضور نداشت.
معاون منطقه 5 خاطرنشان کرد: بر اثر فرو ریختن مقدار زیادی آوار، نخاله و خاک بسیاری اطراف ساختمان و سطح خیابان را در بر گرفته بود.
وی افزود: آتش نشانان با کشیدن نوار خطر در اطراف ملک در حال تخریب، ایمن سازی محل حادثه را اجرا کردند و برای رفع آسیب بیشتر و جلوگیری از ریزش قسمتهای معلق، تمهیدات اولیه را انجام و دستور توقف کار را به پیمانکار و عوامل تخصصی شهرداری حاضر اعلام کردند و پس از ارائه تذکرات ایمنی به ماموریت خود پایان دادند.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116845