انجمن مدیران ساختمان

11718
منزل مسکونی در آتش سوخت
تاریخ : 1398/6/17 11:28: کد خبر : 11718
آتش سوزی منزل مسکونی در محله امام زاده حسن(ع) با تلاش همه جانبه آتش نشانان مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.
منزل مسکونی در آتش سوخت
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر مشاهده خروج دود وشعله از یک مجتمع مسکونی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 70 و 28 را به همراه خودروی حمل دستگاه تنفسی ایستگاه 62، ساعت 19:30 دقیقه بعد از ظهر روز گذشته به محل حادثه در خیابان امام زاده حسن(ع)، خیابان احمدی اعزام کرد.
داود قلیزاده معاون منطقه چهار عملیات در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد یک منزل مسکونی در طبقه سوم یک مجتمع پنج طبقه شانزده واحدی به مساحت تقریبی 75 متر مربع، در نبود مالک و به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و در حال سرایت به طبقات بالاتر بود.
وی با اشاره به انتشار دود فراوان در تمام ساختمان ادامه داد: بر اثر این حادثه تعدادی از ساکنین در داخل ساختمان گرفتار شده بودند.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با رعایت نکات ایمنی و تقسیم شدن به دو گروه، با قطع برق و گاز ساختمان، همزمان با لوله کشی به داخل منزل، محبوسین را از داخل ساختمان خارج کرده و در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را خاموش و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با سرعت عمل تش نشانان بیست نفر از ساکنین را که در راهروها، داخل واحدها و آسانسور محبوس شده بودند به محیط امن انتقال دادند و آتش نشانان پس از لکه گیری کامل و تخلیه دود با استفاده از فن فشار مثبت، به ماموریت خود پایان دادند.
گفتنی است: علت وقوع این آتش سوزی توسط کارشناسان منطقه در دست بررسی است.م4
عکس: مسعود موثق


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119053