انجمن مدیران ساختمان

11778
آتش منزل مسکونی را به کام خود کشید
تاریخ : 1398/7/10 13:55: کد خبر : 11778
آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک خاورشهر مهار و خاموش شد.
آتش منزل مسکونی را به کام خود کشید
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، پس از مشاهده ی شعله های آتش از یک واحد مسکونی در ساختمان پنج طبقه توسط همسایگان و اعلام به سامانه ی ۱۲۵، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته با توجه به حجم تماس های دریافتی زنگ ایستگاه های ۷۸ و ۶۳، ۱۲۱ را به صدا درآورد و آتش نشانان را به همراه خودروی بالابر هیدرولیکی، تشک نجات و تیم نجات ۱۵ روانه ی جاده خاوران به سمت شرق، شهرک خاورشهر، نبش میدان شهدای گمنام کرد.
محمدرضا صبور افسر آماده ی حاضر در محل حادثه در این باره گفت: آتش سوزی از قسمت اتاق خواب یک واحد مسکونی در ساختمان پنج طبقه ی سه واحدی به مساحت حدود ۸۰ متر مربع آغاز شده و باعث شعله وری کامل واحد مسکونی و احتمال سرایت آن به واحدهای مجاور شده بود که خوشبختانه در زمان وقوع حادثه این واحد خالی از سکنه بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی آتش نشانی به سه تیم تقسیم شدند و با ورود به ساختمان، همزمان با تخلیه ی ساکنین مشغول خاموش کردن آتش شدند.
صبور خاطر نشان کرد: نیروهای عملیات پس از تخلیه ی ۴۰ نفر از ساکنین ساختمان و نجات آنها از داخل دود و انتقال به فضای باز، با کنترل و مهار آتش از سرایت آن به واحد‌های مجاور جلوگیری کردند.
وی افزود: آتش نشانان پس از خاموش کردن و لکه گیری آتش و جابجایی اجناس نیمه سوخته برای ایمن سازی محل حادثه و حاضر شدن مالک، با تحویل محل حادثه به وی و ارائه تذکرات لازم ایمنی به همسایگان، عملیات خود را به پایان رساندند.
خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از ساکنین آسیبی نرسید.م8
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119233