انجمن مدیران ساختمان

11783
نجات دو نفر در حادثه سقوط کابین آسانسور
تاریخ : 1398/7/14 15:6:0 کد خبر : 11783
رعایت نكردن نکات ایمنی و عدم نگهداری صحیح آسانسور و تجهیزات آن در ساختمان یک مرکزآموزشی در حوالی میدان پونک موجب سقوط ناگهانی کابین آسانسور و توقف ناگهانی(پاراشوت) این وسیله دربین مسیرشد.
نجات دو نفر در حادثه سقوط کابین آسانسور
به گزارش پایگاه خبری 125، درهنگام وقوع این حادثه دونفراز دانشجویان این مرکز در داخل آسانسور بودند که در کابین آن گرفتارشدند ولی به هر دو نفرصدمه ای نرسید.
بر اساس این گزارش، در پی تماس یكی از کارکنان این مرکز آموزشی با شماره 125 آتش‌نشانی در ساعت 17:30 دقیقه روز گذشته، بلافاصله با هماهنگی ستادفرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه 55 و گروه امداد و نجات سه به محل حادثه اعزام شدند.
حسین خرادمهر فرمانده آتش نشانان اعزامی دراین باره گفت: هنگامی که به محل حادثه رسیدیم كابین آسانسور بین طبقات اول و همكف متوقف مانده بود كه آتش‌نشانان با همکاری نجاتگران این سازمان بلافاصله پس از قطع برق آسانسور، بوسیله تیفور(جرثقیل دستی) كابین آسانسوررا به طبقه اول هدایت کرده و سپس هردو دانشجو را از داخل کابین آسانسور به سلامت به بیرون انتقال دادند.
خرادمهر علت این حادثه را عدم نگهداری صحیح و انجام ندادن سرویس های بموقع آسانسور دانست و در ادامه نیز شهروندان را به رعایت نكات ایمنی و توجه به استفاده ظرفیت مجاز از كابین آسانسور توصیه كرد.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119256