انجمن مدیران ساختمان

11817
مهار آتش در بازار تهران
تاریخ : 1398/8/4 15:10:0 کد خبر : 11817
آتش سوزی کارگاه و انبار جوراب بافی در بازار تهران پیش از گسترش و بروز خسارت مالی بیشتر مهار و خاموش شد.
مهار آتش در بازار تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125، ساعت 22:41 دقیقه شب گذشته بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 7، 4 و 107 به صورت همزمان راهی محل آتش سوزی در بازار تهران، کوچه عباس آباد، کوچه حسام لشگر شدند و در کمتر از 3 دقیقه خود را به محل آتش سوزی رساندند.
علیرضا جبارزاده معاون عملیات منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران که درهمان لحظات اولیه درمحل حادثه حاضر شده بود دراین باره گفت: آتش سوزی در کارگاه و انبار جوراب بافی در یک ساختمان 3 طبقه در طبقه دوم رخ داده بود وبا توجه به وجود مواد قابل اشتعال فراوان در محل، هرآن بیم سرایت به طبقات بالاتر وجود داشت.
وی درباره جزئیات عملیات مهار این آتش سوزی گفت: آتش نشانان بی درنگ به علت تنگ بودن معبرهای بازار با لوله کشی حدود 400 متر و استفاده از نردبان های دستی و راه پله ها با استفاده از دستگاه تنفسی، وارد کانون آتش سوزی در این ساختمان شدند و بلافاصله با کشیدن چندین رشته لوله آبرسانی، و محاصره آتش سوزی از سه جهت، عملیات مهار شعله های آتش را آغاز کرده وموفق شدند در مدت زمان کوتاهی آتش سوزی کارگاه وانبار 50 مترمربعی جوراب بافی را مهار واز گسترش آن به طبقات دیگرجلوگیری کنند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: اگراین آتش سوزی در مدت زمان دیرتر به آتش نشانی اطلاع داده میشد به طور حتم، خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد.
معاون منطقه 5 آتش نشانی بیان کرد: خوشبختانه در این آتش سوزی به هیچ کس آسیب جانی وارد نشد و فقط خسارات مالی بر جای ماند.م5
عکس: مصطفی باقری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119390