انجمن مدیران ساختمان

11820
آتش به جان ساختمان مسکونی افتاد
تاریخ : 1398/8/8 11:7:0< کد خبر : 11820
آتش سوزی طبقه ی دوم یک ساختمان سه طبقه در خیابان 17 شهریور خسارت مالی بر جای گذاشت.
آتش به جان ساختمان مسکونی افتاد
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت ۱۷:۵۴ عصر روز گذشته پس از اینکه ستاد فرماندهی آتش نشانی خبر آتش سوزی منزل مسکونی را از سوی شهروندان ح دریافت کرد بلافاصله زنگ ایستگاههای ۳ و ۹۹ را به صدا درآورد و تیم آتش نشانان را به همراه گروه نجات ۲ به خیابان ۱۷شهریور جنوبی، خیابان خاکدوست اعزام کرد.
محمد ناطقی فرمانده ی آتش نشانان در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که طبقه ی دوم یک ساختمان سه طبقه ی قدیمی ساخت مسکونی به مساحت حدود ۸۰ متر مربع به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود به طوری که شعله های آتش در حال گسترش و سرایت به طبقه ی بالاتر آن نیز بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل حادثه ایمن سازی های لازم را انجام دادند و عملیات را آغاز کردند.
فرمانده آتش نشانان تصریح کرد:نیروهای عملیات پس از تقسیم شدن به دو تیم حریق و نجات با کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی و به همراه بردن تجهیزات نجات وارد ساختمان شدند و گروه اول با مهار شعله های آتش و جلوگیری از پیشروی و سرایت آن به طبقه ی سوم به خاموش کردن شعله های آتش پرداختند و گروه دوم نیز برای یافتن محبوس شده ی احتمالی مشغول جستجوی در داخل ساختمان شدند.
ناطقی بیان کرد: خوشبختانه قبل از گسترش آتش سوزی، تمام ساکنین موفق به خروج از ساختمان شده بودند و آتش نشانان نیز در کمترین زمان موفق به خاموش کردن شعله های آتش در طبقه ی خسارت دیده شدند.
گفتنی است:نیروهای عملیات پس از لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه و تحویل آن به مالک و ارائه تذکرات ایمنی به حاضرین، به عملیات خود پایان دادند.م۸



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119400