انجمن مدیران ساختمان

11822
نجات 15 شهروند از آتش سوزی منزل مسکونی
تاریخ : 1398/8/8 13:33:0 کد خبر : 11822
آتش سوزی منزل مسکونی در محله گرگان با حضور به موقع آتش نشانان مهار شد.
نجات 15 شهروند از آتش سوزی منزل مسکونی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان و اطلاع رسانی این آتش سوزی به سامانه 125 آتش نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان آتش نشانان ایستگاه 93 را ساعت 8:10 صبح دیروز به خیابان شهید نامجو، خیابان سلمان فارسی، کوچه قبادوز اعزام نمود.
عیسی عبدالپور افسر آماده منطقه 6 عملیات که در محل این آتش سوزی حاضر شده بود در این باره گفت: آتش سوزی در قسمت اتاق خواب یک واحد مسکونی در طبقه اول یک ساختمان 4 طبقه 2 واحدی رخ داده بود و دود و شعله زیادی از نمای ساختمان به بیرون زبانه می کشید و شعله های آتش در حال سرایت به دیگر قسمت های واحد مسکونی بود.
وی درباره عملیات آتش نشانان این چنین گفت: گروهی از آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان و انجام ایمن سازیهای اولیه و مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و دستگاههای تنفسی توسط یک رشته لوله آبدهی آتش نشانی خود را به کانون این آتش سوزی رساندند و توانستند به سرعت شعله های آتش را مهار و از بروز خسارت بیشتر و سرایت آتش سوزی به دیگر قسمتهای ساختمان جلوگیری کنند.
فرمانده آتش نشانان تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که موفق شدند 15 نفر از ساکنین ساختمان را که در دود زیاد حاصل از این آتش سوزی گرفتار شده بودند ابتدا به پشت بام ساختمان و پس از انجام تهویه و ایمن سازی ساختمان به خارج از ساختمان و به محلی امن منتقل کنند.
گفتنی است: نیروهای عملیات پس از ایمن سازی کامل و انجام تهویه با تحویل ملک به مالک و نیروی انتظامی به ماموریت خود خاتمه دادند.م6



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119404