انجمن مدیران ساختمان

11827
مهار آتش در سقف شیروانی بازار بزرگ تهران
تاریخ : 1398/8/9 13:32:0 کد خبر : 11827
ایزوگام کاری ناایمن، سقف شیروانی بازار زرگرها در بازار بزرگ تهران را به آتش کشید.
مهار آتش در سقف شیروانی بازار بزرگ تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 17:45 شب گذشته در پی تماس نگهبانان و کسبه بازار با سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه های 7 و 107 را به بازار تهران، بازار زرگرها، رهسپار کرد.
محمدرضا عیسی پور رییس ایستگاه ۶۷ سازمان آتش نشانی تهران که همراه آتش نشانان در محل حضور داشت، در این باره ابزار داشت: سقف شیروانی بازار زرگرها واقع در بازار بزرگ تهران در اثر ایزوگام کاری ناایمن و رسیدن شعله و حرارت به سقف چوبی شیروانیدچار آتش سوزی شد.
وی افزود: دراین حادثه تقریبا به اندازه ی 40 متر از این سقف که 150متر طول داشت کاملا شعله ور شد و آتش به سرعت در حال گسترش و سرایت به انبارها و مغازه ها بود.
عیسی پور تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت با قطع برق چندین مغازه که در معرض خطر آتش سوزی بودند و همچنین تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، به سرعت بوسیله لوله های آبرسان و خاموش کننده های دستی و با استفاده از دو نردبان دستی قبل از اینکه شعله های آتش به فروشگاه و انبارهای مجاور سرایت کند آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.
وی ابراز داشت: در جریان این حادثه کارگر ایزوگام کار(تقریبا 45 ساله) از ناحیه دو دست دچار سوختگی شد و در بالای سقف شیروانی محبوس شد که توسط آتش نشانان به خارج از ساختمان منتقل و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل شد.
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119411