انجمن مدیران ساختمان

11835
آتش به جان ساختمان مسکونی افتاد
تاریخ : 1398/8/13 13:44: کد خبر : 11835
آتش سوزی واحد مسکونی در ساختمان چهار طبقه در خیابان 17 شهریور، خسارت مالی بر جای گذاشت.
آتش به جان ساختمان مسکونی افتاد
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 16:00 عصر روز گذشته پس از اینکه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران خبر آتش سوزی منزل مسکونی را از سوی شهروندان دریافت کرد بلافاصله زنگ ایستگاه های ۳ و ۹۹ را به صدا درآورد و تیم آتش نشانان را به همراه گروه نجات 9 به خیابان ۱۷ شهریور جنوبی، خیابان غیاثی، خیابان ارجمندی راد بعد از مخبر جنوبی اعزام کرد.
محمد اسماعیلی رئیس ایستگاه 3 آتش نشانی در این باره گفت: پس از رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که طبقه ی چهارم یک ساختمان چهار طبقه ی تک واحدی مسکونی به مساحت حدود 50 متر مربع به دلیل نامعلوم دچار آتش سوزی شده و کاملا شعله ور بود، به طوری که شعله های آتش در حال گسترش و سرایت به طبقه ی بالاتر آن نیز بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز محل حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام دادند و عملیات را آغاز کردند.
اسماعیلی تصریح کرد: نیروهای عملیات پس از تقسیم شدن به دو تیم حریق و نجات با کشیدن یک رشته لوله ی آبدهی و به همراه بردن تجهیزات نجات، وارد ساختمان شدند و گروه اول با مهار شعله های آتش و جلوگیری از پیشروی و سرایت آن به طبقات زیرین و ساختمان های مجاور به خاموش کردن شعله های آتش پرداختند و گروه دوم نیز برای یافتن محبوس شده ی احتمالی، عملیات جستجو در داخل ساختمان را آغاز کردند.
وی افزود: خوشبختانه قبل از گسترش آتش سوزی، تمام ساکنین موفق به خروج از ساختمان شده بودند و آتش نشانان نیز در کمترین زمان موفق به خاموش کردن شعله های آتش در طبقه ی خسارت دیده شدند.
گفتنی است: نیروهای عملیات پس از لکه گیری و ایمن سازی محل حادثه و تحویل آن به مالک و ارائه تذکرات ایمنی به حاضرین، به عملیات خود پایان دادند.
علت این حادثه توسط کارشناسان منطقه در دست بررسی قرار گرفت.م5
عکس: محمدمهدی خدادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119439