انجمن مدیران ساختمان

11864
آتش سوزی شبانه در بازار بزرگ تهران
تاریخ : 1398/8/26 9:27:0 کد خبر : 11864
آتش سوزی شبانه در بازار تهران با حضور آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.
آتش سوزی شبانه در بازار بزرگ تهران
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 2:20 بامداد روز گذشته در پی تماس نگهبانان فروشگاه های بازار تهران با سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه های 7، 107، 4 و خودروی حامل دستگاه های تنفسی را به بازار تهران، بازار حضرتی، بازار ارامنه کوچه یزدان پرست رهسپار کرد.
حسین اسماعیلی افسر آماده منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران، که به همراه آتش نشانان در محل حادثه حضور داشت، در این باره گفت: با رسیدن نیرو های عملیات به محل حادثه مشاهده شد، یک مجتمع تجاری دو طبقه دارای 7 باب مغازه طعمه شعله های آتش شده و دو باب مغازه آن در میان شعله های سرکش آتش در حال سوختن بود.
وی افزود: شدت آتش سوزی بسیار بالا بود و شعله های سرکش آتش در حال سرایت به انبارها و مغازه های همجوار بود.
اسماعیلی تصریح کرد: در این حادثه آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول به دنبال محبوسین احتمالی در مجتمع تجاری پرداختند و گروهی دوم نیز به سرعت با قطع برق چندین مغازه که در معرض خطر آتش سوزی بودند و تجهیز خود به دستگاه های تنفسی، به سرعت به وسیله لوله های آبرسانی قبل از اینکه شعله های آتش به فروشگاه و انبارهای مجاور سرایت کند آتش سوزی را مهار و کاملا خاموش کردند.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: در پی جستجوی نیروهای عملیاتی، سه تن از نگهبانان و سرایداران پاساژ که محبوس و دچار دودگرفتگی شده بودند توسط آتش نشانان به خارج از ساختمان منتقل و تحویل عوامل اورژانس شدند.
وی افزود: نیروهای عملیات با اقدام به موقع خود مانع از سرایت شعله ها به مغازه های زیر گذر شده و پس از مهار و خاموش کردن کامل آتش سوزی و ایمن سازی کامل و تحویل محل به عوامل نیروی انتظامی به ماموریت خود پایان دادند.م5
عکس: مسلم مویدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119525