انجمن مدیران ساختمان

119
جلوگیری از سقوط احتمالی تاورکرین در یک مجتمع بزرگ درحال ساخت
تاریخ : 1397/8/29 16:38: کد خبر : 119
خطر سقوط جرثقیل ثابت ساختمانی(تاورکرین) در بلوار چوگان در غرب تهران با تلاش آتش نشانان برطرف شد.
جلوگیری از سقوط احتمالی تاورکرین در یک مجتمع بزرگ درحال ساخت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، وقوع این اتفاق توسط کارگران یک پروژه بزرگ ساختمانی ساعت 16:25 دقیقه روز گذشته به سامانه 125 سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی این سازمان هم بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 20 و گروه امداد و نجات 8 را به محل حادثه واقع در بزرگراه شهید لشگری، بلوار چوگان روانه کرد.
محمد فریادرس رئیس ایستگاه 20 آتش نشانی تهران در این باره گفت: تعدادی جرثقیل ثابت ساختمانی(تاورکرین) برای جابجایی مصالح و وسایل ساختمانی در گوشه و کنار یک مجتمع بزرگ در حال ساخت، نصب بودند که یکی از این جرثقیل ها به هنگام برداشتن یک دستگاه کانکس(اتاقک فلزی) به علت سنگینی بیش از حد دچار نقص فنی شد و در آستانه سقوط قرار گرفت.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با رعایت نکات ایمنی و ایمن سازی کامل محل، مشغول عملیات شده و این کانکس را به وسیله یک جرثقیل دیگر به سطح زمین انتقال دادند.
فریادرس در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با عملیات به موقع آتش نشانان این حادثه به خیر گذشت و از سقوط جرثقیل ثابت ساختمانی(تاور کرین) و همچنین از بروز خسارات هنگفت به این پروژه جلوگیری به عمل آمد.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116855