انجمن مدیران ساختمان

120
آتش سوزی یک کارگاه کفاشی در خیابان ظهیرالاسلام
تاریخ : 1397/9/1 12:49:0 کد خبر : 120
یک کارگاه کفاشی در خیابان ظهیرالاسلام، خیابان آزادیخواه عصر دیروز آتش گرفت و خسارات زیادی ببار آمد.
آتش سوزی یک کارگاه کفاشی در خیابان ظهیرالاسلام
به گزارش پایگاه خبری 125، آتش نشانان ایستگاه های 120، 1، 2، 46 و گروه امداد و نجات 1 این سازمان به همراه کامیونت حامل دستگاه تنفسی پس از اطلاع یافتن از این حادثه درساعت 15:15 دقیقه روزگذشته که توسط شهروندان به سامانه 125 اطلاع داده شد، بی درنگ با هماهنگی ستادفرماندهی این سازمان، رهسپار محل حادثه شدند.
مرتضی بهروز مدیر منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی در این باره اظهار داشت: محل حادثه یک ساختمان سه طبقه مسکونی بود که یک واحد آن در طبقه همکف تبدیل به کارگاه کفاشی شده بود.
وی اضافه کرد: درجریان این حادثه این کارگاه کفاشی به وسعت 70 مترمربع به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شد که به علت وجود مواد سریع الشتعال از جمله تینر و دیگر مواد سوختنی، شعله های آتش به سرعت در تمامی این کارگاه گسترش یافت.
بهروز اظهار داشت: آتش سوزی هنگامی اتفاق افتاد که کارگران در داخل کارگاه کفاشی مشغول کار بودند که با وقوع این حادثه به سرعت محل را ترک کردند.
این مدیرعملیات آتش نشانی در مورد نحوه مهار آتش تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با قطع گاز و برق با استفاده از دستگاه تنفسی به جستجوی محبوسین احتمالی پرداختند که موفق شدند 5 نفر از ساکنان را از داخل واحد های مسکونی طبقات فوقانی از میان دود، سالم خارج کنند.
وی افزود: همزمان گروه دوم از آتش نشانان نیز با بکارگیری دو رشته لوله آبدهی به خاموش کردن این آتش سوزی پرداختند و پیش از سرایت آتش به طبقات فوقانی، آن را مهار و خاموش کردند.
مدیر منطقه 6 آتش نشانی علت بروز این آتش سوزی و نیز برآورد خسارات وارده را توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی ذکر کرد و گفت: این حادثه مصدومی نداشت اما خساراتی به کارگاه وارد شد.م6
عکس: محمدمهدی خدادادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116873