انجمن مدیران ساختمان

1201
نجات دو بانوی میان سال در حادثه آتش سوزی یک ساختمان مسکونی
تاریخ : 1397/10/25 15:19 کد خبر : 1201
دو زن میان سالی که بر اثر آتش گرفتن خودرو در پاركینگ یک ساختمان 5 طبقه مسكونی در میان دود ناشی از این آتش سوزی در داخل طبقات بدام افتاده بودند، توسط آتش نشانان نجات یافتند.
نجات دو بانوی میان سال در حادثه آتش سوزی یک ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس های مردم با سامانه 125 آتش نشانی تهران درخصوص وقوع آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در ساعت 19:21 دقیقه شب گذشته، بی درنگ با هماهنگی ستادفرماندهی این سازمان، آتش نشانان ایستگاه های 9، 14، 90 و نیز گروه امداد و نجات 17 به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی، نردبان و خودروی حامل تشك نجات را به محل حادثه واقع در شهر ری، بلوار بسیج، کوچه مدرسه روانه كرد.
فرامرز ثانی خانی افسر آماده منطقه 7 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص این آتش سوزی اعلام كرد: یك دستگاه خودروی سواری پراید به علت نا مشخصی از قسمت موتور آن در داخل پارکینگ یك ساختمان مسكونی 5 طبقه دچار آتش سوزی شد.
وی افزود: آتش سوزی در قسمت موتور خودرو رخ داد و دود بسیار زیادی از آن خارج و به داخل طبقات فوقانی این ساختمان نفوذ کرد.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: با توجه به اعلام ساكنان این ساختمان درخصوص گرفتار شدن چند نفر در داخل طبقات فوقانی، آتش نشانان بلافاصله پس از تقسیم شدن به سه تیم عملیاتی، با رعایت اصول ایمنی و با استفاده از دستگاه تنفسی وارد عمل شدند.
ثانی خانی ادامه داد: دو گروه 2 نفره به جستجوی محبوسین در داخل ساختمان پرداختند و یك تیم دو نفره دیگرنیز مشغول خاموش كردن شعله های آتش شدند.
وی ابراز داشت: آتش نشانان یك زن 45 ساله از ساکنان ساختمان را که بر اثر دود گرفتگی در راه پله های ساختمان افتاده بود و همچنین زنی 40 ساله را كه در داخل یكی از واحد های مسکونی محبوس شده بود، نجات داده و به محیط امن خارج از ساختمان انتقال دادند.
افسر آماده آتش نشانی با اشاره به این که علت این حادثه هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از مهار كامل آتش سوزی خودرو و همچنین تحویل مصدومین به عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، دودهای انتشاریافته را با استفاده از فن های قوی به بیرون از ساختمان تخلیه کردند.م7
عکس: حمید امدادی/امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117318