انجمن مدیران ساختمان

121
مهار به موقع آتش سوزی انباری در ساختمان 5 طبقه مسکونی
تاریخ : 1397/9/1 12:57:0 کد خبر : 121
یکی از انباری های ساختمان 5 طبقه مسکونی درمنطقه جنت آباد دچار آتش سوزی شد که با حضور به موقع آتش نشانان از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد.
مهار به موقع آتش سوزی انباری در ساختمان 5 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی بروز این آتش سوزی و تماس های پر اضطراب شهروندان با سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 11:05 صبح امروز بی درنگ نیروهای عملیات ایستگاه های 94 و 55 این سازمان را به محل حادثه واقع در جنت آباد شمالی، خیابان بهارستان ششم اعزام کرد.
حسین خرادمهر رئیس ایستگاه 55 سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: در یک ساختمان 5 طبقه 10 واحدی، طبقه منفی یک آن که تعدادی انباری در آن قرار داشت، طعمه آتش سوزی شد و یکی از این انباری ها درآتش سوخت.
وی با اشاره به انتشار دود ناشی از این آتش سوزی درتمامی این ساختمان، افزود: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و پس از قطع برق و گاز ساختمان، باتجهیز کردن خود به دستگاه تنفسی درمیان دود و آتش به داخل طبقه منفی یک و نیز انباری نفوذ کرده و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و لوله آبرسان، به خاموش کردن آتش اقدام کردند..
خرادمهرگفت: نیروهای آتش نشانی پس از تلاش فراوان توانستند شعله های آتش را خاموش کرده و با خارج کردن تمام وسایل و لوازم موجود در این انباری، به لکه گیری این حریق در میان بقایای این آتش سوزی پرداختند.
رئیس ایستگاه 55 آتش نشانی خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه، تعداد 7 نفر از ساکنان این ساختمان شامل 4 مرد، 2 زن و یک کودک که در داخل ساختمان و در میان دود گرفتار شده بودند را به وسیله دستگاه تنفسی از ساختمان خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند.
شایان ذکر است که علت وقوع این آتش سوزی هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی منطقه در دست بررسی است.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116874