انجمن مدیران ساختمان

1224
انتشار شدید دود ناشی از آتش سوزی در برج مسکونی
تاریخ : 1397/11/9 15:23: کد خبر : 1224
آتش نشانان با مهار به موقع آتش سوزی یک واحد مسکونی، از انتشار شدید دود دریک برج 13 طبقه مسکونی در غرب تهران جلوگیری کرده و ساکنان آن را از میان دود به سلامت خارج کردند.
انتشار شدید دود ناشی از آتش سوزی در برج مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 10:50 دقیقه صبح امروز ساكنان یك برج مسكونی دراطراف دریاچه خلیج فارس(چیتگر) كه در محاصره دود قرار گرفته بودند در تماس با سامانه 125 از آتش نشانان كمك خواستند.
با اعلام خبر رخداد این آتش سوزی به ستادفرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 114 و 68 این سازمان به محل حادثه در محدوده دریاچه خلیج فارس، خیابان میعاد، خیابان طراوت اعزام شدند.
رضا وفایی معاون عملیات منطقه یک سازمان آتش نشانی تهران با اعلام این که كانون آتش سوزی در طبقه چهارم یک برج 13 طبقه مسکونی بود، افزود: دود بسیار غلیظی همه فضای یک واحد مسکونی در طبقه چهارم و هم چنین تمامی راهروهای این مجتمع 55 واحدی را در بر گرفته بود.
وی با اشاره به نبود ساکنان در داخل این واحد مسکونی به هنگام وقوع آتش سوزی، گفت: دربررسی اول معلوم شد که براثر اتصالی در جعبه تقسیم برق واحد مسکونی طبقه چهارم که در پشت جاکفشی قرارداشت، آتش سوزی رخ داد که با سرایت آتش از جعبه تقسیم به جا کفشی، دود شدیدی در داخل این واحد مسکونی و همچنین راهروی طبقات انتشار یافت.
وفایی تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به دو گروه تقسیم شدندکه گروه اول به سرعت به تخلیه ساکنان پرداختند و گروه دیگر از آتش نشانان هم به طبقه چهارم رفته و بلافاصله پس از گشودن قفل در ورودی وارد آپارتمان شده و آتش سوزی در محل جاکفشی را به سرعت خاموش کردند.
وی با اشاره به مصدومین این حادثه، تصریح کرد: خوشبختانه به رغم شدت انتشار دود در داخل این برج، هیچ یک از ساکنان این مجتمع دچار دودگرفتگی نشده و همگی با کمک آتش نشانان به سلامت از داخل ساختمان خارج شدند.
معاون عملیات منطقه یک آتش نشانی با اعلام این که نیروهای آتش نشانی با بکارگیری فن های قوی، دود های انتشاریافته در داخل این برج را تخلیه کردند، در مورد علت بروز آتش سوزی نیز اظهار داشت: تحقیقات بیشتر دراین خصوص هم اکنون از سوی کارشناسان منطقه 1 سازمان آتش نشانی در دست انجام است.م1
عکس: محسن مرادی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117437