انجمن مدیران ساختمان

1234
نجات ساکنان مجتمع مسکونی از چنگال قاتل خاموش
تاریخ : 1397/11/16 13:17 کد خبر : 1234
انتشار گاز خطرناک مونواکسید کربن(CO) در یک مجتمع مسکونی واقع در سعادت آباد، موجب مسمومیت شدید 5 نفر از ساکنان این مجتمع شد.
نجات ساکنان مجتمع مسکونی از چنگال قاتل خاموش
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر انتشار گاز مونواکسید کربن در یک مجتمع مسکونی، بلافاصله ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان ایستگاه 58 را ساعت 14:16 دقیقه بعد از ظهر دیروز به سعادت آباد، خیابان ایثارگران شمالی، خیابان البرز ششم اعزام کرد.
حمیدرضا محمدیانی افسر آماده منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی تهران، در این باره گفت: در یک مجتمع مسکونی با دو بلوک 7 طبقه ای دارای 28 واحد مسکونی، گاز مونواکسید کربن از قسمت موتورخانه انتشار یافت و سپس به درون واحدهای مسکونی نفوذ کرد که بر اثر آن، تعدادی از اهالی مجتمع مسکونی دچار گاز گرفتگی شدند.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، پس از مجهز شدن به دستگاه های تنفسی، جریان گاز موتورخانه را قطع کرده و همچنین موتور خانه را غیر فعال کردند و درادامه نیزدرب و پنجره های داخل مجتمع مسکونی را برای تخلیه گازهای سمی منواکسیدکربن گشودند.
این فرمانده آتش نشانی اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی به منظور جستجو در تمامی مجتمع برای پیدا کردن افراد آسیب دیده، وارد راهروها و واحدهای مجتمع مسکونی شدند که پس از بررسی تمامی مجتمع، پنج نفر زن که درداخل واحدهای مسکونی این مجتمع گرفتار و دچار مسمومیت شده بودند را از محل حادثه خارج کرده و برای اقدامات درمانی تحویل کادر پزشکی اورژانس دادند.
محمدیانی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی کاملمحل حادثه، تذکرات ایمنی لازم را به نماینده مجتمع مسکونی گوشزد کردند.م2
عکس: حمیدرضا خانکشزاده


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117488