انجمن مدیران ساختمان

12471
نجات دو کودک در حادثه آتش سوزی ساختمان 7 طبقه مسکونی
تاریخ : 1398/10/26 13:28 کد خبر : 12471
دو کودک که در میان دود و آتش خانه سرایداری یک ساختمان 7 طبقه مسکونی در خیابان پاسداران گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.
نجات دو کودک در حادثه آتش سوزی ساختمان 7 طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، همسایگان با مشاهده دودی که از پنجره های ساختمان مسکونی بلند می شد بلافاصله با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفتند که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، نیروهای عملیات ایستگاههای 130، 89 و گروه امداد ونجات 4 این سازمان به همراه یک دستگاه خودرو نردبان، دو دستگاه خودروی حمل دستگاه تنفسی و یک دستگاه خودرو تشک نجات ساعت 19:25 شب گذشته به خیابان پاسداران، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی شرقی رهسپار شدند.
محمد پناهی معاون منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران كه در محل حادثه حضور یافته بود، در این خصوص گفت: آتش سوزی در خانه سرایداری که در زیر زمین ساختمان مسکونی 7طبقه 15 واحدی بود، بوقوع پیوست به طوری که شعله و دود بسیار زیادی از آن خارج می شد.
وی بیان داشت: با حضور آتش نشانان در محل حادثه، اهالی اعلام کردند که دو کودک در خانه سرایداری و در میان این آتش سوزی گرفتار شده اند که نیروهای آتش نشانی به سرعت وارد عمل شدند و پس از قطع برق و گاز، با استفاده از تجهیزات مخصوص خاموش كردن آتش و دستگاههای تنفسی خود را به كانون آتش رساندند و توانستند در كوتاه ترین زمان ممكن، شعله های سرکش آتش را مهارو کاملا خاموش کنند.
پناهی ادامه داد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان در محل آتش سوزی به جستجو پرداختند که موفق شدند دو کودک را که به شدت دچار دود زدگی شده بودند از محل آتش سوزی خارج کرده و جهت انتقال به بیمارستان تحویل عوامل اورژانس دادند.
معاون منطقه 2 عملیات سازمان با اشاره به این که علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: آتش نشانان همچنین 35 نفر از ساکنان طبقات فوقانی را به سلامت به بیرون از این ساختمان 7 طبقه منتقل کردند.م2
عکس: منطقه دو عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119966