انجمن مدیران ساختمان

12483
انبار بیمارستانی در جنوب پایتخت آتش گرفت
تاریخ : 1398/11/1 14:2:0 کد خبر : 12483
آتش سوزی گسترده در انبار اجناس و ملزومات یک بیمارستان نیمه شب گذشته با تلاش 4 تیم ازآتش نشانان تهران مهار و به طور کامل خاموش شد.
انبار بیمارستانی در جنوب پایتخت آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 1:45 دقیقه بعد از نیمه شب گذشته وقوع یک مورد آتش‌سوزی در بیمارستانی در حوالی میدان راه آهن به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد که بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه های 5، 91، 28 و گروه امداد و نجات 1 به همراه یکدستگاه بالابر، تانکر آب و یک دستگاه خودرو حامل دستگاه تنفسی و خودرو نورافشان به محل حادثه اعزام شدند.
با توجه به اهمیت موضوع مدیرمنطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در محل حادثه حضور یافت و بر عملیات نیروهای آتش نشانی نظارت مستقیم داشت.
امیر هاتفی مدیر منطقه 5 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص ابراز داشت: در بررسی اولیه مشخص شد که آتش سوزی در ساختمان دو طبقه اداری بیمارستان با یک طبقه منفی رخ داده بود.
وی اضافه کرد: هنگام حضور آتش نشانان در این ساختمان، دود و آتش زیادی از داخل یک انباربه مساحت 300 متر مربع در طبقه همکف و همچنین از داخل اتاقی به وسعت 24 مترمربع در طبقه اول این ساختمان خارج می شد که بلافاصله ماموران آتش نشانی کار اطفای این آتش سوزی را آغاز کردند.
این مدیرعملیات آتش نشانی در مورد عملیات آتش نشانان گفت: نیروهای آتش نشانی به سه تیم عملیاتی تقسیم شدند و تیم اول از انبار که در قسمت طبقه همکف بود، وارد عملیات شدند و تیم دوم به طبقه اول نفوذ کرد و آتش سوزی اتاق 24 متر مربعی را تحت کنترل گرفت و تیم سوم نیز برای جلوگیری از گسترش و سرایت آتش سوزی در ضلع جنوبی ساختمان مستقرشد.
وی با اعلام این که کار شعله زنی و مهار آتش و همچنین جلوگیری از گسترش آن به سرعت انجام گرفت، افزود: خوشبختانه آتش سوزی مهار شد و آتش نشانان درادامه با استفاده از فن های مخصوص آتش نشانی دود و محصولات آتش سوزی را از داخل ساختمان بیمارستان دور کرده و به فضای دیگری انتقال دادند تا برای قسمتهای بیمارستان که مراکز درمانی متعددی داشت، مشکل ایجاد نشود.
هاتفی درخاتمه اظهار داشت: خوشبختانه این آتش سوزی مصدوم نداشت و علت بروز این حادثه نیز هم اکنون توسط تیم کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=119992