انجمن مدیران ساختمان

12746
گیر کردن دست مرد بی احتیاط در موتورخانه آسانسور
تاریخ : 1398/11/17 12:50 کد خبر : 12746
بی احتیاطی و سهل انگاری باعث گیر کردن دست مرد مسنی در میان دستگاه موتورخانه آسانسور یک ساختمان مسکونی در شهر ری شد.
گیر کردن دست مرد بی احتیاط در موتورخانه آسانسور
به گزارش پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه ساعت 11:37 دقیقه صبح دیروز به سامانه 125 اطلاع داده شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ گروه امداد و نجات 17 مستقر در ایستگاه 9 آتش نشانی تهران به محل حادثه واقع در شهرری، خیابان 24 متری، خیابان كریمی شیرازی رهسپار شد.
اصغر ابراهیمی فرمانده گروه امداد و نجات 17 در مورد چگونگی وقوع این اتفاق گفت: یکی از ساکنان پس از بروز نقص فنی در سیستم آسانسور به اتاقک موتورخانه آن در پشت بام رجوع كرده و با اینکه این مرد مسن تخصص کافی دراین زمینه نداشت بدون توجه به خطرات آن مشغول دستکاری آن شد که به یكباره دست راستش بین دستگاه و سیم بکسل موتورخانه آسانسورگیر كرد.
وی ادامه داد: به دنبال این حادثه این مرد فریاد زنان درخواست كمك كرد که به طور اتفاقی یكی از ساكنان این ساختمان متوجه صدا شده و به محل حادثه دراتاقک موتورخانه آسانسور مراجعه کرد که بلافاصله با دیدن این صحنه با سامانه 125 تماس گرفته و از آتش نشانی درخواست كمك کرد.
فرمانده نجاتگران آتش نشانی با اعلام این که براثر این حادثه انگشت اشاره و میانی این شخص در میان سیم بكسل های دستگاه گیر كرد، افزود: آتش نشانان بلافاصله پس از حضور عوامل اورژانس و با استفاده از ابزار مخصوص نجات و ابزار برشكاری، عملیات خود را آغاز کرده و دست این مرد را از داخل دستگاه بیرون آوردند و با توجه به آسیب شدید وارده، این شخص برای مداوا به مركز درمانی انتقال یافت.
ابراهیمی اضافه کرد: آتش نشانان پس از تحویل مصدوم به عوامل اورژانس و ایمن سازی محل حادثه، تذکرات ایمنی لازم درخصوص انجام سرویسکاری توسط متخصص را به ساکنان گوشزد کردند.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120097