انجمن مدیران ساختمان

1298
سقوط جرثقیل 60 تنی حادثه آفرید
تاریخ : 1397/11/29 15:30 کد خبر : 1298
سقوط جرثقیل 60 تنی در یک مجتمع مسکونی در حال ساخت در غرب تهران، مصدومیت راننده آن را در پی داشت.
سقوط جرثقیل 60 تنی حادثه آفرید
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، وقوع این حادثه توسط کارگران یک پروژه بزرگ ساختمانی ساعت 12:39 دقیقه روز گذشته به سامانه 125 سازمان آتش نشانی تهران اطلاع داده شد و ستاد فرماندهی این سازمان هم بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 94 را به محل حادثه واقع در سیمون بولیوار، خیابان نفت روانه کرد.
منوچهر رهی افسر آماده منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: در یک مجتمع در حال ساخت یک جرثقیل 60 تنی در محوطه کارگاه ساختمانی در حال انتقال قطعات تاور کرین و نصب آن بود که ناگهان جرثقیل به سمت پهلوی راست سقوط کرده و بوم آن به ارتفاع تقریبی 20 متر به صورت باز منجر به تخریب 5 عدد کانکس و دیوار حیاط مسکونی ساختمان مجاور شده بود.
وی ادامه داد: راننده 28 ساله جرثقیل در این حادثه دچار مصدومیت از ناحیه دست شده و قبل از رسیدن آتش نشانان توسط کارگران از داخل جرثقیل 60 تنی خارج شده بود.
وی افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با رعایت نکات ایمنی و ایمن سازی کامل محل، و کشیدن نوار خطر مشغول عملیات شدند و پس از اطمینان از عدم فرد محبوس شده در داخل کانکس جرثقیل را به وسیله دو جرثقیل دیگر مهار و با بکار گیری از پرسنل مجرب، جرثقیل سقوط کرده را به سطح زمین انتقال دادند.
رهی در ادامه تصریح کرد: آتش نشانان پس از تحویل راننده مصدوم به عوامل اورژانس حاضر در محل و ارائه تذکرات ایمنی به مدیر پروژه در حال ساخت به ماموریت خود پایان دادند.م1
عکس: امیر احمدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117572