انجمن مدیران ساختمان

1299
نجات 16 شهروند از میان دود در مجتمع تجاری آواسنتر
تاریخ : 1397/11/29 15:46 کد خبر : 1299
با حضور به موقع آتش نشانان 16 شهروند که در میان دود ناشی از آتش سوزی سیم کشی ساختمان تجاری گرفتار شده بودند نجات یافتند.
نجات 16 شهروند از میان دود در مجتمع تجاری آواسنتر
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 61، 106 و گروه امداد ونجات 4 به همراه خودرو حامل دستگاه های تنفسی 6 ساعت 17:35 روز گذشته به خیابان اقدسیه، خیابان فیروزبخش، مجتمع تجاری آواسنتر اعزام شدند.
امیر مهدیانی مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی، در این باره گفت: قسمتی از سیم کشی در طبقه منفی شش(قسمت پارکینگ) یک مجتمع تجاری آتش گرفته و دود بسیار زیادی راهروها و طبقات بالایی پارکینگ را در بر گرفته بود.
وی با اشاره به انتشار دود زیاد ناشی از این آتش سوزی درتمامی طبقات منفی این مجتمع، افزود: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حضور یافتند و پس از قطع برق و گاز مجتمع، باتجهیز خود به دستگاه تنفسی درمیان دود به داخل طبقه منفی شش نفوذ کرده و با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و لوله های آبرسان، به خاموش کردن آتش سوزی اقدام کردند.
مدیر منطقه سه عملیات آتش نشانی خاطرنشان کرد: در جریان این حادثه، آتش نشانان 16 نفر از شهروندانی را که در داخل طبقات منفی پارکینگ با هدف جابجایی خودروهای شخصی خود در میان دود گرفتار شده بودند را به وسیله دستگاه تنفسی از داخل پارکینگ مجتمع خارج کرده و به بیرون منتقل کردند.
مدیر منطقه سه عملیات با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشد و آتش نشانان پس از اطمینان از رفع هر گونه حادثه به ماموریت خود پایان دادند.م3
عکس: عبدالرضا ناهیدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117573