انجمن مدیران ساختمان

1301
برگزاری مانور مهار آتش سوزی در مجتمع مسکونی 12 طبقه
تاریخ : 1397/11/30 8:18: کد خبر : 1301
مانور مهار و خاموش کردن آتش سوزی در مجتمع مسکونی 12 طبقه در خیابان اوین سعادت آباد، توسط آتش نشانان دو ایستگاه آتش نشانی برگزار شد.
برگزاری مانور مهار آتش سوزی در مجتمع مسکونی 12 طبقه
به گزارش پایگاه خبری 125، این مانور با حضور آتش نشانان ایستگاههای 58 و 124 در یکی از مجتمع های مسکونی 12 طبقه 50 واحدی واقع در سعادت آباد، خیابان اوین اجرا شد.
داوود علیاری رییس ایستگاه 124 آتش نشانی تهران در این باره گفت: این مانور به منظور افزایش توان آتش نشانان در برابر آتش سوزی مجتمع ها و ساختمان های بزرگ مسکونی با موفقیت برگزار شد.
وی ادامه داد: دراین تمرین عملیاتی نیروهای آتش نشانی دو ایستگاه ویژه مهار آتش سوزی حضور داشته و در طبقات و پارکینگ زیرزمینی یک مجتمع بزرگ 50 واحد مسکونی به مهار و خاموش کردن آتش سوزی فرضی و همچنین تخلیه دود اقدام کردند.
وی افزود: همزمان با گروه مهار آتش سوزی گروه دیگر با بستن دستگاه تنفسی وارد قسمت های مختلف این ساختمان شدند و ضمن جستجو در طبقات ودر میان دود، افراد گرفتار و مصدومین را نجات داده و به بیرون از ساختمان انتقال دادند.
این رییس ایستگاه آتش نشانی برگزاری این تمرین را برای آمادگی بیشتر آتش نشانان و بازآموزی روش های خاموش کردن آتش سوزی ساختمان های بلند، استقرار خودروهای عملیاتی در صحنه حوادث و همچنین هماهنگی بهتر بین نیروها اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در پایان این مانور، چگونگی اجرای عملیات شرکت کنندگان از سوی کارشناسان آتش نشانی این منطقه مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.م2
عکس: منطقه شش عملیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=117578