انجمن مدیران ساختمان

132
انبار لوازم یدکی خودرو در آتش سوخت
تاریخ : 1397/9/7 14:4:0< کد خبر : 132
آتش سوزی گسترده در انبار لوازم یدکی خودرو در خیابان امیر کبیر خسارت سنگین مالی بر جای گذاشت.
انبار لوازم یدکی خودرو در آتش سوخت
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، ساعت 12:06 دقیقه ظهر دیروز در پی اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125 مبنی بر مشاهده آتش سوزی در یک انبار خودرو، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، بلافاصله ایستگاه های 1، 2، 3، 4، 46 و گروه نجات 1 را به همراه خودروهای پشتیبانی این سازمان(خودروی تانکر آب، خودروی دستگاه تنفسی، خودروی تدارکات و نردبان) روانه خیابان امیر کبیر نمود.
واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی با حضور در محل آتش سوزی و نظارت بر نحوه عملکرد نیرو های اعزامی ابراز داشت: سوله ای مسقف به مساحت حدود 300 مترمربع به صورت شعله وردیده می شد که به صورت غیر اصولی به دو طبقه و به محل نگهداری لوازم یدکی و لوکس خودرو تبدیل شده بود.
وی ادامه داد: با توجه به قابل اشتعال بودن کالاهای انبار شده هر لحظه به وسعت شعله های آتش افزوده می شد. که در این عملیات آتش نشانان به سرعت به دو گروه تقسیم شدند که یک گروه اقدام به خارج نمودن دو مرد جوان از محل آتش سوزی و جستجوی محبوسین احتمالی دیگر پرداختند.
معاون عملیات افزود: گروه دیگراز نیرو های عملیات با استفاده از تجهیزات ویژه از قبیل چند رشته لوله آبدهی، دستگاه های تنفسی از چند جهت به سوی شعله های آتش هجوم بردند و با توجه به چیدمان غیر اصولی کالاها در یک تلاش نفسگیر موفق به مهار و خاموش کردن شعله های آتش شدند.
وی با اشاره به دود گرفتگی تعدادی از شهروندان در این حادثه خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از مهار کامل آتش سوزی اقدام به لکه گیری و ایمن سازی محل نمودند و مصدومان را تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل دادند که 10 نفر به صورت سر پایی مداوا و سه نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.
گفتنی است: علت بروز این حادثه از سوی کارشناسان پیشگیری در دست بررسی است.م5
عکس: محمدمهدی خدادادی/محمدمهدی هاتف


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116913