انجمن مدیران ساختمان

133
وقوع انفجار مهیب گاز شهری در ساختمان دو طبقه مسکونی
تاریخ : 1397/9/8 12:42:0 کد خبر : 133
انفجار گاز شهری در حیاط یك ساختمان مسکونی منجر به فروریختن دیوار های حیاط این منزل و ساختمان مجاور بر روی خودروی پارک شده در کوچه شد.
وقوع انفجار مهیب گاز شهری در ساختمان دو طبقه مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، در ساعت 17:12 دقیقه روز گذشته طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 مبنی بر شنیدن صدای مهیب انفجار در شهرری، خیابان غیوری كوچه برادران معروف، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 14، 90 و گروه نجات 17 را به محل حادثه روانه کرد.
داود بختیاری افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص این حادثه اظهار كرد: انفجار مهیبی عصر دیروز در قسمت آشپزخانه ی حیاط یک ساختمان دوطبقه مسکونی به علت نامشخصی اتفاق افتاد.
وی افزود: شدت انفجار به قدری بود که دیوار حیاط این ساختمان مسکونی و نیز دیوار ساختمان مجاور دچار آوار شد و بر روی خودرو پراید پارك شده در جلوی ساختمان فرو ریخت و خسارات زیادی بر جای گذاشت.
بختیاری اضافه کرد: در اثر تخریب دیوار ها خوشبختانه كسی در زیر آوار نماند اما به علت شكستن شیشه های این دوساختمان مسکونی، یك نفر مرد 82 ساله مالک ساختمان مسکونی دوطبقه براثر اصابت خرده شیشه ها دچار جراحت از ناحیه سر و گردن شد و همچنین در اثر صدای مهیب انفجار یك زن 35 ساله باردار كه ساکن ساختمان مجاور بود، دچار ترس و شوک شد كه بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.
افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش نشانی تهران تصریح كرد: آتش نشانان به سرعت در محل حادثه حاضر شده و پس از نصب نوار خطر در اطراف ساختمان به منظورایجاد حریم ایمنی و قطع جریان برق و گاز به جستجو در زیر آوار و ساختمان پرداختند كه خوشبختانه شخصی در زیر آوار نمانده بود.
وی ادامه داد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه، ساختمان های حادثه دیده را جهت انجام اقدامات لازم به عوامل شهرداری و نیروی انتظامی تحویل دادند.
این افسر آماده آتش نشانی تاکید کرد که هم اکنون علت وقوع این حادثه توسط كارشناسان آتش نشانی منطقه در حال بررسی است.م7
عکس: امیر واحدی


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=116922