انجمن مدیران ساختمان

13703
گودبرداری غیر اصولی حادثه ساز شد
تاریخ : 1398/12/10 13:18 کد خبر : 13703
رعایت نکردن موازین ایمنی در زمان گودبرداری یک قطعه زمین بزرگ در شمال غرب تهران برای احداث ساختمان جدید موجب فروکش کردن بخشی ازخیابان و فرورفتن چرخ های خودرو در داخل گودبرداری شد.
گودبرداری غیر اصولی حادثه ساز شد
به گزارش پایگاه خبری 125، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله ساعت پنج دقیقه بعداز نیمه شب گذشته، آتش‌نشانان ایستگاه 114 و گروه امداد و نجات 8 را به محل حادثه درمیدان دریاچه خلیج فارس، بلوار میعاد اعزام كرد.
به گفته محمدرضا اقبال پور افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران؛ شمع بندی غیر اصولی و عدم رعایت موازین ایمنی در هنگام گودبرداری باعث ریزش دیواره خاکی محل گودبرداری شد.
وی افزود: به دنبال این حادثه بخشی از آسفالت خیابان مجاور گودبرداری به داخل محل گودبرداری فروکش کرد و همچنین چرخ های یک طرف یک خودرو سواری به داخل این گودال فرورفت اما این وسیله نقلیه به عمق گودبرداری سقوط نکرد و در بالای گودال گیر کرد.
این افسرآماده آتش نشانی در ادامه تصریح کرد: آتش نشانان به دلیل ناایمن شدن محل حادثه برای رهگذران و خودروهای عبوری، بی درنگ اقدام به کشیدن نوار هشدار دهنده دراطراف محل گودبرداری و نیز کنترل عبور و مرور اهالی محل کردند.
اقبال پور گفت: نیروهای آتش نشانی سپس با استفاده از تجهیزات ویژه نجات، ابتدا خودرو سواری را برای جلوگیری از سقوط به داخل گودبرداری با سیم بکسل مهار کردند و در ادامه هم با استفاده از جرثقیل دستی خودرو را از لبه گودال دور کردند.
وی تاکید کرد: آتش نشانان درخاتمه عملیات خود، محل حادثه را برای انجام اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع حوادث بعدی در اختیار عوامل شهرداری منطقه قرار دادند.م1
عکس: پیام بیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120279