انجمن مدیران ساختمان

13749
آتش سوزی انباری ساکنان ساختمان مسکونی را گرفتار کرد
تاریخ : 1399/1/16 12:42: کد خبر : 13749
انتشار شدید دود ناشی از آتش گرفتن انباری ساختمان چهار طبقه مسکونی موجب گرفتار شدن ساکنان در داخل طبقات و واحدهای مسکونی این ساختمان شد.
آتش سوزی انباری ساکنان ساختمان مسکونی را گرفتار کرد
به گزارش پایگاه خبری 125، آتش نشانان با حضور در محل این حادثه، همه ساکنان این ساختمان را از میان آتش و دود به سلامت نجات دادند.
بر اساس این گزارش، با اعلام وقوع این اتفاق به سامانه 125 از سوی ساکنان یک ساختمان مسکونی واقع در بلوار فردوس شرق، خیابان مالکی، کوچه سنبل شرقی، نیروهای عملیاتی ایستگاههای 98 و 102 به همراه خودروی حامل دستگاه تنفسی و خودروی ویژه حمل تشک نجات، ساعت 12:49 روز گذشته رهسپار محل حادثه شدند.
محمد طالش خان افسر آماده منطقه یک عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این خصوص گفت: در یک ساختمان چهار طبقه با 8 واحد مسکونی، یک انباری 8 مترمربعی که در زیر راه پله در طبقه همکف این ساختمان قرار داشت، آتش گرفت که به دنبال آن محوطه 500 مترمربعی طبقه همکف و نیز راهروهای طبقات بالایی مملو از دود شد.
وی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی به منظور ایمن سازی محل حادثه، ابتدا جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و سپس به وسیله تجهیزات فردی و لوله های آبرسانی مشغول مهار شعله های آتش شدند.
این افسر آماده آتش نشانی اضافه کرد: همزمان با عملیات مهار شعله های آتش، گروه دیگری از آتش نشانان برای یافتن محبوس شدگان مشغول جستجو در طبقات ساختمان مسکونی شدند و تمامی ساکنان ساختمان را از میان دود غلیظ خارج کردند.
طالش خان در ادامه اظهار داشت: نیروهای آتش نشانی همزمان با خارج کردن ساکنان از داخل ساختمان، در کوتاه ترین زمان ممکن، آتش سوزی در انباری را مهار و کاملا خاموش کردند.
وی با اشاره به این که علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است، خاطرنشان کرد: با توجه به دود غلیظی که در تمامی ساختمان منتشر شده بود، همه نجات یافتگان به منظوربررسی حال عمومی شان در اختیار عوامل اورژانس قرار گرفتند.م1
عکس: پیام پیات


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120447