انجمن مدیران ساختمان

13753
مهار به موقع آتش سوزی انباری ساختمان مسکونی
تاریخ : 1399/1/19 13:12: کد خبر : 13753
یکی از اتاق های واحد مسکونی که بعنوان انباری استفاده میشد، آتش گرفت و آتش نشانان از سرایت شعله های آتش به دیگر قسمتهای این منزل جلوگیری کردند.
مهار به موقع آتش سوزی انباری ساختمان مسکونی
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، همسایگانی که در نبود مالک واحد مسکونی متوجه ی بوی دود زیاد از داخل واحد مسکونی شدند بلافاصله با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفتند و موضوع را اطلاع دادند که ستاد فرماندهی این سازمان نیز ساعت ۲۰ شب گذشته آتش نشانان ایستگاه ۱۵ و تیم نجات ۲ به همراه تشک نجات به بلوار هجرت کوی افسریه، نبش کوچه ی رضوی اعزام کرد.
مجتبی سمیعی فرمانده ی آتش نشانان حاضر در محل دراین باره گفت: پس از رسیدن به محل مشاهده شد که ازاتاق خواب طبقه ی دوم یک ساختمان چهار طبقه ی تکواحدی به متراژ حدود ۷۰ متر مربع که از آن بعنوان انباری واحدمسکونی استفاده میشد، دود زیادی به بیرون متصاعد می شود.
وی اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع برق و گاز ساختمان و کشیدن یکرشته لوله ی آبدهی خود را به طبقه ی دوم رساندند و با توجه به نبود مالک پس از باز کردن درب اصلی، وارد منزل شدند.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: با ورود به داخل این واحد مسکونی معلوم شد که وسایل انبار شده در داخل اتاق حدود ۱۲مترمربعی به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شده و شعله های آتش درحال گسترش به تمام قسمتهای اتاق بود.
سمیعی ادامه داد: آتش نشانان فورآ اقدام به خاموش کردن آتش و جابجایی وسایل داخل اتاق برای لکه گیری آن کردند.
وی گفت: هوشیاری همسایگان در اطلاع رسانی به موقع به آتش نشانی از بروز خسارت سنگین به ساختمان جلوگیری کرد ضمن اینکه در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید.
گفتنی است علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی منطقه درحال بررسی است.م۸

عکس:ابوالفضل عسگری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120461