انجمن مدیران ساختمان

13769
مرگ کارگر جوانی در زیر آوار دیوار بتونی
تاریخ : 1399/1/29 21:16: کد خبر : 13769
یک کارگر جوان به هنگام تخریب دیوار بتونی در زیر زمین ساختمان در حال ساخت در زیر آوار مانده و جان سپرد.
مرگ کارگر جوانی در زیر آوار دیوار بتونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 13:46 ظهر امروز وقوع آوار در یک ساختمان در حال ساخت واقع در بلوار ابوذر، بعد از پل دوم، کوچه محتشم به سامانه 125 آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 48 و گروه امداد و نجات 11 به محل حادثه رهسپار شدند.
داوود حقی افسر آماده منطقه 8 عملیات سازمان آتش نشانی تهران درباره چگونگی وقوع این حادثه گفت: عده ای از کارگران در طبقه منهای یک ساختمان در حال ساخت با سازه اسکلت بتونی بر روی یک دیوار بتونی که از ساختمان قبلی به جای مانده بود مشغول کار و تخریب آن بودند که ناگهان بخشی از این دیوار بتونی فرو ریخت.
وی افزود: کار گران با دیدن ریزش دیوار بتونی به سرعت از محل دور شدند اما یکی از این کارگران که مرد جوانی تبعه افغانستان بود در زیر آوار دیوار بتونی به دام افتاد.
این افسر آماده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه، ایمن سازی های لازم را انجام داده و به سرعت عملیات آوار برداری را آغاز کردند.
حقی اضافه کرد: نیرو های آتش نشانی پس از مدتی تلاش موفق شدند این کارگر جوان را از زیر آوار بیرون آورند و تحویل عوامل اورژانس دهند.
وی در ادامه اظهار داشت: عوامل اورژانس پس از انجام معاینات اولیه متاسفانه اعلام کردند که این شخص به خاطر جراحات وارده جان خود را از دست داده است.
افسر آماده آتش نشانی با اعلام اینکه کارشناسان آتش نشانی علت بروز این حادثه را تحت بررسی قرار داده اند، از سازندگان و مالکان این گونه ساختمان ها تقاضا کرد که با توجه به حساسیت کار در ساختمان های در حال ساخت و یا در حال تخریب به ویژه تخریب بخش های بجای مانده از ساختمان قبلی ضروری است تمام نکات ایمنی را رعایت کرده و حتما از کارگران حرفه ای تر در این زمینه استفاده کنند و همچنین ضمن نظارت بر کار کارگران در حین تخریب، حتماً این نظارت را داشته باشند که کارگران از تجهیزات ایمنی خصوصاً کلاه و دستکش های ایمنی استفاده کنند.



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120517