انجمن مدیران ساختمان

13772
نجات سه شهروند در آتش سوزی مغازه نانوایی
تاریخ : 1399/1/30 14:6:0 کد خبر : 13772
آتش نشانان در آتش سوزی بامدادی یك نانوایی سنگكی توانستند سه شهروند را از میان دود نجات دهند.
نجات سه شهروند در آتش سوزی مغازه نانوایی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 02:23 دقیقه بامداد امروز بر اثر آتش سوزی یك مغازه نانوایی سنگكی در چهار راه چشمه علی، جنب بانك سپه، شهروندان با مشاهده دود و شعله آتش از داخل مغازه بلا فاصله با سامانه 125 تماس گرفتندو ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاه 14 و خودروی حامل دستگاه تنفسی ایستگاه 22 را به محل حادثه اعزام كرد.
سعید نوری خصال فرمانده آتش نشانان اعزامی در گزارش اولیه خود اعلام كرد: یك باب مغازه با كاربری نانوایی سنگكی به وسعت 50 متر مربع كه در قسمت زیرین یك ساختمان مسكونی قرار داشت از قسمت انبار پشت تنور كه مقدار زیادی ضایعات نانوایی بود دچار آتش سوزی شده و دود زیادی از آن به بیرون زبانه می کشید و باعث دود گرفتگی مغازه و واحد های مسكونی فوقانی شده بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با رعایت موارد ایمنی پس از قطع جریان گاز و برق به دستگاه تنفسی مجهز شدند و پس از تقسیم شدن به دو گروه، گروه اول اقدام به جستجوی افراد محبوس شده كرده و سه بانوی 16، 41 و42 ساله را كه در میان دود ناشی از این آتش سوزی گرفتار شده بودند را از داخل ساختمان مسكونی به بیرون منتقل كردند.
نوری خصال تصریح کرد: گروه دوم نیز با استفاده از یك رشته لوله آبدهی آتش نشانی وارد مغازه شدند و آتش سوزی را مهار و خاموش کردند.
وی بیان کرد: كارگر نانوایی كه یك مرد 30 ساله بود خوشبختانه قبل از رسیدن آتش نشانان به بیرون از مغازه منتقل شده و در محیط امنی قرار گرفته بود.
فرمانده آتش نشانان افزود: آتش نشانان توانستند در همان دقایق ابتدایی از گسترش و سرایت آتش سوزی جلوگیری كردند ودود انباشته شده درداخل مغازه و ساختمان را با استفاده از تهویه مصنوعی(فن مكانیكی) تخلیه كنند.
گفتنی است: آتش نشانان پس از تحویل هر سه نجات یافته به عوامل اورژانس برای انجام معاینات اولیه پزشكی، محل آتش سوزی را ایمن سازی كردند و موارد ایمنی را به مالك نانوایی تذکر دادند.م7
عکس: امید هداوند


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120525