انجمن مدیران ساختمان

13785
انبار ضایعات پلاستیک در ساختمان دو طبقه مسکونی آتش گرفت
تاریخ : 1399/2/4 13:12:0 کد خبر : 13785
زیرزمین و حیاط یک منزل دو طبقه مسکونی قدیمی که مقدار زیادی ضایعات پلاستیکی دراین مکان ها جمع آوری شده بود، به علت نامعلومی درکام آتش فرورفت.
انبار ضایعات پلاستیک در ساختمان دو طبقه مسکونی آتش گرفت
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساکنان ساختمان دو طبقه ی مسکونی که متوجه ی خروج دود زیاد از داخل ساختمان شدند با مشاهده شعله های آتش در داخل حیاط، سراسیمه با سامانه ی ۱۲۵ تماس گرفته و درخواست کمک فوری کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله ساعت ۱۵:۴۵ ظهر دیروز زنگ ایستگاه ۴۸ و ۱۱۷ را بصدا درآورد و نیروهای آتش نشانی را بهمراه تیم نجات ۱۱، تشک نجات و نردبان هیدرولیکی روانه ی خیابان پیروزی، خیابان شیوا کرد.
مصطفی اسدزاده رئیس ایستگاه ۱۱۷ آتش نشانی دراین مورد گفت: زیرزمین و حیاط یک ساختمان دو طبقه ی مسکونی به مساحت حدود ۷۰مترمربع به دلیل نامعلومی دچار آتش سوزی شد به طوری که شعله ی آتش درحال سرایت به طبقات فوقانی آن نیز بود.
وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با اولویت نجات محبوسین احتمالی پس از قطع برق و گاز ساختمان و بهمراه بردن یکرشته لوله ی پرفشار آب، وارد محل شدند و همزمان با مهار شعله های آتش به جستجوی طبقات پرداختند که خوشبختانه پس از جستجو مشخص شد که همه ساکنان قبل از رسیدن نیروهای عملیاتی از ساختمان خارج شده بودند.
اسدزاده ادامه داد: نیروهای آتش نشانی با تلاش بسیار موفق به کنترل و مهار شعله های آتش شده و همچنین از پیشروی آن به اطراف جلوگیری کردند.
این رئیس ایستگاه آتش نشانی افزود: پس از اطفای کامل و جابجایی اجناس و لکه گیری محل، آتش نشانان ساختمان را بعد از تخلیه ی دود به طورکامل ایمن کردند و هم چنین تذکرات ایمنی لازم را به ساکنان ارائه کردند.
وی اعلام کرد که علت بروز این حادثه توسط کارشناس آتش نشانی منطقه بررسی می شود.م۸
عکس: مهدی دانه چین


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120559