انجمن مدیران ساختمان

13791
فاصله کم بخاری با کاغذ دیواری منزلی را به آتش کشید
تاریخ : 1399/2/7 12:54:0 کد خبر : 13791
بی احتیاطی و قرار دادن بخاری در مجاورت کاغذ دیواری سبب بروز آتش سوزی یک منزل مسکونی در نبود مالک آن شد.
فاصله کم بخاری با کاغذ دیواری منزلی را به آتش کشید
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، پس از تماس همسایگان واحد مسکونی با سامانه 125 آتش نشانی و اعلام استشمام بوی دود از داخل منزل همسایه، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله حدود ساعت ۱۶ روز گذشته با بصدا درآوردن زنگ ایستگاه ۱۵، نیروهای آتش نشانی را به شهرک مسعودیه، خیابان ۲۰متری ابومسلم، کوچه ی موسوی روانه کرد.
مجتبی سمیعی فرمانده ی آتش نشانان اعزامی در این خصوص گفت: یک منزل مسکونی به مساحت 80 متر مربع در طبقه ی اول ساختمان دو طبقه ی مسکونی در نبود مالک آن آتش گرفت.
وی اضافه کرد: دربررسی اول مشخص شد که درداخل اتاق خواب به دلیل فاصله ی بسیار کم بخاری روشن با دیوار اتاق که از کاغذ دیواری پوشیده شده بود، این کاغذها براثر انتقال حرارت از بخاری آتش گرفته است که با شعله ورشدن کاغذهای دیواری، آتش بسرعت به دیگر قسمت‌های اتاق گسترش پیدا کرد ه است.
این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از باز کردن درب ورودی و وارد شدن به این منزل با استفاده از چند دستگاه خاموش کننده ی آب، شعله های آتش را در همان لحظات اولیه مهار و خاموش کرده و از سرایت آن به دیگر قسمتهای این منزل جلوگیری کردند.
سمیعی با اعلام این که تحقیقات بیشتردرخصوص علت و چگونگی بروز این آتش سوزی توسط کارشناس آتش نشانی منطقه ادامه دارد، افزود: نیروهای آتش نشانی پس از ایمن کردن محل، با حضوریافتن مالک آن، تذکرات ایمنی لازم را به وی گوشزد کردند.م8
عکس: ابوالفضل عسگری


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120579