انجمن مدیران ساختمان

15527
عملیات ۱۲۵ در مهار آتش سوزی خودروی سواری
تاریخ : 1399/2/13 10:23: کد خبر : 15527
آتش سوزی خودروی سواری و درب ورودی یک منزل در ساختمان مسکونی با حضور به موقع آتش نشانان مهار ‌خاموش شد.
عملیات ۱۲۵ در مهار آتش سوزی خودروی سواری
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری 125، ساعت 20:34 شب گذشته در پی تماس ساکنان یک ساختمان مسکونی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر وقوع آتش سوزی ،ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه های ۱۰۸ ‌و نجات۱۸ را به خیابان یوسف آباد،خیابان جهان آرا حدفاصل خیابان 18 و 20 اعزام کرد.
محمد پناهی معاون عملیات منطقه2 که در محل حضور داشت در این باره گفت: یک دستگاه خودروی پراید داخل طبقه منفی این ساختمان ۵طبقه ۱۰واحدی طعمه آتش شده بود.
وی افزود: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه با رعایت کامل موارد ایمنی با قطع برق و گاز ساختمان به دو تیم مهار آتش سوزی و جستجوی محبوسین تقسیم شدند.
پناهی تصریح کرد: آتش نشانان با استفاده از دستگاههای تنفسی و لوله های آبرسانی خود را به محل آتش سوزی رساندند و شعله های سرکش آتش را مهار و‌خاموش کردند.
وی افزود: همزمان تیم دیگر که مشغول جستجو در ساختمان برای نجات محبوسین احتمالی بود، متوجه آتش سوزی درب ورودی منزل مسکونی در طبقه سوم شدند و بی درنگ آتش سوزی را خاموش ‌و از سرایت آن به اطراف جلوگیری کردند.
فرمانده آتش نشانان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دود زیادی ساختمان را فراگرفته بود، نیرو ها با استفاده‌از فن های فشار مثبت و منفی توانستند، دود حاصل از آتش سوزی را از داخل ساختمان خارج کرده و پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات لازم ایمنی به مالکین ،ماموریت خود را پایان دادند.
علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م2
عکس: برهان بوربور


لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120610