انجمن مدیران ساختمان

15777
آتش سوزی گسترده در انبار قطعات یدکی لوازم خانگی
تاریخ : 1399/2/25 14:32: کد خبر : 15777
آتش سوزی در انبار قطعات یدکی لوازم خانگی واقع در خیابان وزرای تهران، آتش نشانان چهار ایستگاه را به محل حادثه کشاند.
آتش سوزی گسترده در انبار قطعات یدکی لوازم خانگی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر مشاهده خروج دود از یک ساختمان مسکونی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 53، 73، 11 و 108 و گروه امداد و نجات 13 به همراه خودروی نردبان 32 متری و خودروی حامل دستگاه تنفسی را در ساعت 10:50 صبح دیروز به خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی(وزراء)، کوچه سیزدهم اعزام کرد.

مهدی حقی مدیر منطقه 6 عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل این آتش سوزی حضور یافته بود و بر عملیات نیروهای آتش نشانی نظارت داشت، در این باره گفت: آتش سوزی در یک ساختمان یک طبقه مسکونی به مساحت تقریبی 170متر مربع با یک زیرزمین با کاربری پارکینگ که از آن بعنوان انبار قطعات یدکی لوازم خانگی استفاده می شد، بوقوع پیوست.
وی افزود: دراین حادثه، منزل مسکونی و زیرزمین آن به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد و با گذشت زمان نیز هرلحظه بر شدت آن افزوده می شد.
این مدیر آتش نشانی با اشاره به این که هنگام حضور آتش نشانان دود بسیار زیادی از ساختمان به آسمان بلند شده بود، تصریح کرد: نیروهای آتش نشانی پس از انجام ایمن سازی های اولیه از جمله قطع برق و گاز ساختمان بلافاصله با مجهز شدن به دستگاههای تنفسی و تجهیزات انفرادی کامل به وسیله چند رشته لوله آبدهی آتش نشانی عملیات مهار این آتش سوزی را از چند جهت آغاز کردند که به رغم گستردگی آتش سوزی پس از دقایقی توانستند شعله های آتش را کاملا مهار و خاموش کنند.
وی در ادامه افزود: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان وارد قسمت مسکونی ساختمان شدند و جهت یافتن محبوسین احتمالی به جستجو پرداختند که خوشبختانه مشخص شد در زمان بروز این آتش سوزی هیچ فردی در داخل ساختمان حضور نداشت.
حقی در پایان گفت: آتش نشانان پس از ایمن سازی کامل محل حادثه و انجام لکه گیری و تخلیه کامل دود از داخل ساختمان، محل حادثه را جهت بررسی این آتش سوزی و یافتن دلایل وقوع آن و نیز برآورد خسارات وارده تحویل کارشناسان این سازمان قرار دادند.م6



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120705