انجمن مدیران ساختمان

15806
آتش سوزی ساختمان تجاری اداری 11 طبقه در خیابان جمهوری اسلامی
تاریخ : 1399/3/6 9:59:0< کد خبر : 15806
آتش سوزی یک ساختمان تجاری اداری 11 طبقه در خیابان جمهوری اسلامی با تلاش سه گروه از نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.
آتش سوزی ساختمان تجاری اداری 11 طبقه در خیابان جمهوری اسلامی
به گزارش پایگاه خبری 125، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک ساختمان تجاری و اداری، بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 1 ، 46 ،118 و گروه امداد و نجات یک به همراه نردبان هیدرولیکی و خودرو حامل دستگاه های تنفسی با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران، ساعت 10:30 دقیقه روزگذشته به خیابان جمهوری اسلامی، نرسیده به خیابان حافظ، روبروی پاساژ علاء الدین رهسپار شدند.

علیرضا جبارزاده معاون منطقه 5 عملیات آتش نشانی تهران در این باره گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک ساختمان 11 طبقه (8 طبقه روی زمین و 3 طبقه منفی) دیده می شد که از طبقه منفی یک در قسمت رایزر که محل عبور سیم کشی ساختمان بود تا پشت بام کاملا شعله ور شده و دود حاصل از آن طبقات را فرا گرفته بود.
وی با اشاره به این که دود و حرارت بسیار زیادی از طریق رایزر انتشار یافته و در حال سرایت به واحدهای دیگر بود، تصریح کرد: آتش نشانان به سرعت جریان برق و گاز ساختمان را قطع کردند و پس از تجهیز به دستگاه های تنفسی، به سرعت به چند گروه تقسیم شدند و در طبقات ساختمان با بکارگیری تجهیزات و لوله های آبرسانی مشغول مهار آتش سوزی شدند.
جبارزاده گفت: تیم امداد و نجات آتش نشانی نیز به طور همزمان با پشتیبانی آتش نشانان در میان دود به داخل ساختمان راه یافته و عملیات جستجو در طبقات این ساختمان را شروع کردند که خوشبختانه اکثر ساکنین با اطلاع از وقوع آتش سوزی، به سرعت ساختمان را ترک کرده بودند.
وی افزود: نیروهای عملیاتی با تلاش همه جانبه، شعله های آتش را پیش از سرایت به طبقات، مهار و به طور کامل خاموش کردند و در ادامه نیز با استفاده از فن های فشار قوی، دود انتشار یافته را به بیرون تخلیه و برای اطمینان، تمام قسمت های فوقانی ساختمان توسط آتش نشانان با استفاده از نردبان هیدرولیکی بازدید و بررسی شد.م5



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120764