انجمن مدیران ساختمان

15815
مهار آتش سوزی رستوران سنتی در مجتمع تجاری تفریحی
تاریخ : 1399/3/8 9:52:0< کد خبر : 15815
آتش سوزی در یک رستوران سنتی دریک مجتمع تجاری-تفریحی موسوم به پردیس زندگی در غرب تهران با تلاش به موقع آتش نشانان دو ایستگاه مهار و از سرایت آن به اطراف و سایر قسمت های دیگر مجتمع جلوگیری شد.
مهار آتش سوزی رستوران سنتی در مجتمع تجاری تفریحی
به گزارش پایگاه خبری 125، به دنبال اعلام خبر حادثه به سامانه 125، ستاد فرماندهی در ساعت 09:22 صبح روز گذشته بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 102و 27 را به همراه خودروهای پشتیبان به محل آتش سوزی واقع در بلوار آیت الله کاشانی، خیابان اباذر اعزام کرد.

محمد دیبا مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور پیدا کرده بود، در این باره گفت: به محض رسیدن به محل حادثه در نخستین بررسی ها مشخص شد که آتش سوزی در طبقه دوم این مجتمع تجاری تفریحی و از داخل رستوران سنتی بوده که در حالت سرایت به نقاط دیگر بود و همچنین دود حاصل از آتش سوزی کل مجتمع پردیس زندگی را در برگرفته بود.
وی در ادامه افزود: آتش نشانان پس از تجهیز کردن خود به البسه حفاظت فردی و دستگاه تنفسی به سه گروه تقسیم شدند، گروه اول با استفاده از چندین رشته لوله آبرسان و خاموش کننده دستی به مهار آتش پرداخته و از گسترش آن به قسمت های دیگر مجتمع جلوگیری کردند.
دیبا اضافه کرد: گروه دوم نیز همزمان عملیات جست وجوی محبوسین احتمالی را در مجتمع آغازکرده و گروهی دیگر نیز با استفاده از فن های مخصوص مشغول تخلیه دود و محصولات آتش از داخل این مجتمع تجاری-تفریحی شدند.
مدیر منطقه یک عملیات در پایان خاطرنشان کرد: به رغم وجود دود و حرارت زیاد در داخل رستوران سنتی و دیگر قسمت های مجتمع، آتش نشانان توانستند پس از چندین ساعت عملیات نفس گیر با تلاش بی وقفه خود ضمن مهار آتش، دود و محصولات آتش را از داخل مجتمع خارج کنند.
وی اعلام کرد که خوشبختانه دراین حادثه به هیچ کس آسیب جانی نرسید و کارشناس آتش نشانی هم پس از خاموش شدن آتش سوزی به بررسی علت بروز این حادثه مشغول شدند.م۱



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120782