انجمن مدیران ساختمان

15828
ریزش دیوار قدیمی بر روی خودروهای پارک شده
تاریخ : 1399/3/11 14:1:0 کد خبر : 15828
بی توجهی به اصول ایمنی هنگام تخریب یک ساختمان قدیمی موجب فرو ریختن ناگهانی دیواره بر روی خودروهای پارک شده در کنار این ساختمان در حال تخریب شد.
ریزش دیوار قدیمی بر روی خودروهای پارک شده
به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، ساعت ۰۹:۱۵ دقیقه روز گذشته حادثه ریزش آوار ساختمان مسکونی در خیابان پیروزی، میدان بروجردی، خیابان بروجردی به سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران اطلاع داده شد که بی درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۱۷ و گروه امداد و نجات ۹ با تجهیزات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته احمد صفری مدیر منطقه هشت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران، عده ای از کارگران مشغول تخریب یک ساختمان قدیمی دو طبقه مسکونی بودند که یکباره قسمت های جلویی و داربست نمای آن به یکباره ریزش کرد.
وی افزود: درجریان این حادثه دو تا سه دستگاه خودرو سواری که درمقابل این منزل قدیمی پارک شده بودند براثر برخورد نخاله های ساختمانی دچار خسارت شدند.
صفری با اشاره به این که این حادثه مصدومی نداشت، تصریح کرد: آتش‌نشانان بلافاصله پس از حضور در محل حادثه اقدام به کشیدن نوار هشدار دهنده در اطراف محل آوار کرده و همچنین افراد را از صحنه این حادثه دور کردند.
مدیر منطقه ۸ عملیات از سازندگان و پیمانکاران ساختمانی درخواست کرد که در تمام مراحل ساخت و ساز ضمن اجرای دقیق نظرات مهندسان ناظر و توجه جدی به تذکرات مسئولین ایمنی، حتما در پیش، حین و بعداز تخریب ساختمان، نکات ایمنی را به طور دقیق رعایت کنند.م۸



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120799