انجمن مدیران ساختمان

15833
نجات 6 نفر در آتش سوزی یک منزل مسکونی
تاریخ : 1399/3/13 13:55: کد خبر : 15833
آتش نشانان دو ایستگاه آتش نشانی در عملیات مهار آتش سوزی یک منزل مسکونی، جان 6 نفر از ساکنان را نجات دادند.
نجات 6 نفر در آتش سوزی یک منزل مسکونی
به گزارش پایگاه خبری 125، ساعت 18:50 دقیقه روز گذشته در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 125 و اطلاع رسانی از آتش سوزی در یك ساختمان مسكونی 3 طبقه واقع در بزرگراه شهید کریمی، خیابان منتظری شمالی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای 14 و90 و گروه امداد و نجات 17 به همراه خودرو نردبان و کامیونت حامل دستگاه تنفسی را به محل حادثه روانه كرد.

سعید نوری خصال فرمانده آتش نشانان اعزامی گفت: طبقه اول یک ساختمان مسکونی به مساحت 70 متر مربع به علت نامعلومی دچار آتش سوزی شد و همچنین دود و حرارت زیادی تمام ساختمان را فرا گرفت.
وی افزود: با توجه به اعلام شاهدان مبنی بر خارج نشدن تعدادی از ساکنان از داخل ساختمان و گرفتار شدن آنان در میان دود و حرارت، بلافاصله آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول با استفاده از لوله های آبده آتش نشانی برای خاموش کردن شعله های آتش و جلوگیری از سرایت آن به طبقات فوقانی وارد عمل شدند و گروه دیگر نیز با استفاده از ابزار مخصوص نجات جهت جستجوی افراد محبوس شده وارد ساختمان شدند.
نوری خصال ادامه داد: آتش نشانان سرانجام توانستند 6 نفر از ساکنان شامل یک نفر مرد، 3 نفر زن و 2 کودک که در ساختمان محبوس شده بودند را به سلامت خارج کرده و به کادر پزشکی حاضر در محل حادثه تحویل دهند.
این فرمانده آتش نشانی خاطرنشان کرد: چهار نفر از محبوس شدگان که دچار سوختگی سطحی و دود زدگی شده بودند برای مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند و آتش نشانان نیز پس از مهار شعله های آتش و تخلیه کامل دود از ساختمان، ایمن سازی لازم را انجام دادند.
وی تاکید کرد: علت بروزاین آتش سوزی هم اکنون توسط كارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.م7



لینک منبع : http://125.tehran.ir/default.aspx?tabid=108&ArticleId=120814